البرز ظرفیت‌های فراوانی برای جذب نیروی کار دارد

استاندار البرز گفت: اکنون نرخ بیکاری استان ۹ درصد است که باید حداقل سه درصد آن را کاهش دهیم زیرا البرز ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برای جذب نیروی کار در شهرک‌های صنعتی دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، مجتبی عبداللهی، در جلسه قرارگاه اشتغال استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اشتغال را از جمله ۱۰ شاخص اصلی ارزیابی و رده‌بندی استان‌ها دانست و گفت: بانک‌ها باید در تخصیص تسهیلات اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف با جدیت وارد شوند.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه‌های مربوطه باید گزارش جامعی از اقدامات خود ارائه دهند، افزود: کارگروه اشتغال مهارت‌محور تشکیل شود و در راستای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها برای فنون و مهارت‌های مختلف برنامه داشته باشد.

استاندار البرز با بیان اینکه دانش‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی در دنیا بروز و ظهور پیدا کرده‌اند اما از آموزش و مهارت‌افزایی در این راستا عقب مانده‌ایم، بیان کرد: لینک دانشگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی باید با برنامه‌ای دقیق صورت گیرد.

عبداللهی مطرح کرد: عملکرد قرارگاه اشتغال استان نیز باید مانند قرارگاه اجتماعی الگوی کشور شود و در ابعاد ملی برنامه داشته باشیم. تمامی شهرک‌های صنعتی استان البرز به نیروهای متخصص و ماهر نیاز دارند و از سوی دیگر نیز جوانان و فارغ‌التحصیلان به دنبال شغل هستند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و مهارت آموزی در حوزه اشتغال و ارائه طرح و برنامه دقیق در این زمینه توسط توسط کارگروه‌ها گفت: اکنون نرخ بیکاری استان ۹ درصد است که باید حداقل سه درصد آن را کاهش دهیم زیرا البرز ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برای جذب نیروی کار در شهرک‌های صنعتی دارد.

کد خبر: 60103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =