رابطه معنادار بین کارکرد تأمین اجتماعی و رشد تولید

علی جهانی، کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: از ابعاد مختلف می‌توان رابطه بین تأمین اجتماعی و شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» را به عنوان یک سرفصل مهم مورد توجه قرار داد زیرا به طور یقین ارتباط معناداری بین کارکرد این سازمان و تحقق این شعار وجود دارد.

جهانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: باید به همین منظور پارامترها و متغیرهای این موضوع را مورد بررسی و تحلیل قرار داد تا هر کدام از شاخص‌های مرتبط با حوزه رشد تولید و کنترل تورم و رابطه آن را با نظام تأمین اجتماعی کارآمد درک کرده و سپس برای آن برنامه‌ریزی شود.

او معتقد است: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد بیمه‌ای کارآمد و پویا در جامعه، به طور یقین نقش اثربخشی در رشد تولید، افزایش فعالیت‌های اقتصادی و حوزه کسب و کار دارد که باید به این مقوله به خوبی پرداخته تا نقش اثربخش سازمان برای همگان نمایان شود.

تأمین اجتماعی کمک‌کننده حوزه تولید

جهانی با بیان اینکه داشتن تأمین اجتماعی توسعه‌یافته نیازمند تقویت برخی از مولفه‌ها و شاخص‌های آن است، بیان کرد: باید بتوان از ابعاد کمی و کیفی حوزه کیفیت خدمات، پاسخگویی و رضایت ذینفعان این سازمان را به شکلی مطلوب تقویت کرد زیرا تحقق این مسئله به مشاهده آثار کارکردی و عملیاتی تأمین اجتماعی در مهار تورم و رشد تولید کمک خواهد کرد.

او ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان پشتوانه‌ای برای کمک به افزایش انگیزه فعالیت در جامعه کارگری، بازدهی بیشتر فعالیت‌های اقتصادی و رشد بهره‌وری و در نهایت کمک‌کننده به حوزه تولید، اقتصاد و اشتغال محسوب می‌شود.

به گفته وی، تمام این فعالیت‌ها منجر به افزایش تعداد بیمه‌پردازان در سازمان تأمین اجتماعی خواهد شد که این موضوع در راستای تأمین به موقع منابع و ارائه تعهدات سازمان بسیار تأثیرگذار است.

باید کارکردهای متعدد تأمین اجتماعی را توسعه داد

او ادامه داد: باید کارکردهای متعدد بیمه‌ای، حمایتی و درمانی در حوزه افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی را ضمن تقویت، توسعه داد تا بتوانیم در عرصه تولید اثر این سازمان بیمه‌گر اجتماعی را برجسته‌تر مشاهده کنیم.

جهانی افزود: از دریچه‌ای برای کاهش نگرانی‌ها و مشکلات مردم باید به سمت مهار تورم و شاخص‌های اصلی آن حرکت کرد تا نرخ تورم در جامعه معقول و معنادار و در واقع کنترل شود.

به اعتقاد او، کنترل تورم باعث می‌شود مولفه‌های اقتصادی متأثر از مولفه‌های اجتماعی و نظام تأمین اجتماعی به سمتی برود که کاملا معقول و منطقی در بستر جامعه به حیات خود ادامه دهند و مردم و جامعه هدف خود را با این مولفه‌های اقتصادی و اجتماعی هماهنگ کنند.

داشتن یک نظام اقتصادی پویا به تأمین اجتماعی کارآمد نیاز دارد

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: در این صورت برای اینکه ما یک نظام اقتصادی کارآمد و پویا داشته باشیم، داشتن این نظام کارآمد نیز نیازمند یک تأمین اجتماعی پویا است.

او معتقد است: بسیاری از مولفه‌هایی که مردم امروز با آن مواجه هستند بدون شک با یک نظام تأمین اجتماعی پویا و کارآمد حل و فصل خواهد شد.

امسال باید این سیاست‌گذاری‌ها صورت گیرد و نقش دولت در تقویت تأمین اجتماعی قوی‌تر باشد و به نظام بیمه‌های اجتماعی تکیه کرد و این بیمه‌ها تقویت شود.

کد خبر: 60115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =