طرح مدرسه تابستانه مهارت اجرا می‌شود

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای «طرح تابستانه مهارت» خبر داد و گفت: با آموزش مناسب و مدیریت اوقات فراغت، زمینه‌های ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی امروز، ۲۴ اردیبهشت در هفتمین جلسه شورای عالی نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی با اشاره به مصوبه «طرح تابستانه مهارت» بیان کرد: این طرح با کمک سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و امروز جزییات آن مورد بررسی قرار گرفت.

او تأکید کرد: در طرح تابستانی مهارت، در نظر داریم به دانش‌آموزان آموزش‌های مهارت‌محور در اوقات فراغت را ارائه کنیم.

وزیر کار حلقه مفقوده در رشد تولید، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال را «مهارت» برشمرد و اذعان داشت: یکی از مشکلاتی که از دیرباز برای کشور طراحی نشده «آموزش» است که متأسفانه بسیار قدیمی است بنابراین آموزش‌ها باید متناسب با زمان ارائه شود.

مرتضوی افزود: در صورت تربیت نیروی متخصص، فرصت شغلی نیز برای آن فرد فراهم می‌شود.

او با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه آمار درست، گفت: باید در همه زمینه‌های مربوطه آمار درست را ارائه کنیم و برای آن تعبیر درست داشته باشیم.

وزیر کار با تأکید بر این‌که لازمه پیشرفت هر کشوری، آموزش‌های کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای است، بیان کرد: خوشبختانه سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، تلاش‌های مضاعفی انجام داده تا ریل آموزشی را تغییر دهد و وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز این شیوه را پیشه کرده‌اند و با قدرت این کار را ادامه می‌دهند.

او با اشاره به مصوبات نشست امروز، ادامه داد: در این نشست ضمن رصد و پیگیری مصوبات نشست قبل، همه مصوبات عملیاتی و علاوه بر آن، طرحی نو برای ساختار آموزشی ۵ سال آینده بررسی شد.

مرتضوی افزود: همکاران در سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها، برنامه آموزشی را در برش سنواتی برای ۵ سال آینده طراحی کردند که در این نشست تصویب شد.

در این نشست آیین‌نامه نحوه تعیین انجمن‌های علمی، حرفه‌ای، اتحادیه‌ها و صنوف حرفه‌ای و شغلی، کلیات‌ سازوکارهای لازم برای تقویت ارتباط بین نظام اطلاعات بازار کار، نظام اطلاعات آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی، شیونامه اجرایی تدوین استانداردهای آموزشی ارزشیابی و شایستگی حِرف بررسی شد.

کد خبر: 60153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =