پیشنهاد تدوین تقویم فرهنگی در سازمان تامین اجتماعی

رئیس اداره روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین به تبیین جایگاه روابط عمومی‌ها درایفای مسئولیت اجتماعی سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: در حوزه درمان تعامل خوبی با بیمه‌شدگان، کارگران، مستمری‌بگیران و گروه بازنشستگان داریم. معتقدم روابط عمومی به عنوان یکی از بازوان مدیریت در انعکاس اخبار، گزارش‌ها، گرفتن نقاط قوت و ضعف از سیستم و انعکاس آن به مدیر واحد برای اصلاح فرایندهای موجود نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

حمیده رسولی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی، یکی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی‌ها در سازمان تأمین اجتماعی را انعکاس اخبار و ارائه گزارش به ذینفعان و بیمه‌شدگان دانست و اضافه کرد: اگر اقدام جدیدی در سازمان تامین اجتماعی کلید می‌خورد باید به‌موقع به اطلاع بیمه‌شده برسد و با تداوم امر اطلاع‌رسانی به ابهامات و سئوالات بیمه‌شدگان پاسخ داده شود.

رئیس اداره روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین افزود: شاید روابط عمومی به صورت مستقیم وارد فرایندهای کاری سایر واحدها نشود، اما با ارائه اطلاعات درست، دقیق و به‌هنگام به مدیران ارشد در تصمیم گیری‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌تواند رابط خوبی برای همکاران و یک کانال ارتباطی موثر برای ذی‌نفعان و بیمه‌شدگان باشد تا دغدغه‌های این گروه‌ها را به گوش مدیر ارشد برساند.

رسولی با اشاره به اینکه مدیر را به پرنده‌ای تشبیه می‌کنند که یک بال آن روابط عمومی و یک بال آن آمار است، گفت: مدیر سازمانی با دریافت اطلاعات دقیق و درست از واحد روابط عمومی می‌تواند به تحلیل خوبی برسد و تصمیم‌گیری موفقی داشته باشد.

وی به چالش‌های پیش روی حوزه روابط عمومی‌ها پرداخت و افزود: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی بین‌النسلی و دارای استقلال مالی و هویت اقتصادی و اجتماعی مشخص و واجد ارزش‌های کلیدی چون مشتری‌مداری، همبستگی سازمانی، آینده‌نگری و بهبود مستمر و روزآمد است. مهم‌ترین چالش علی‌الخصوص در حوزه فرهنگی این است که کمتر روی اقدامات فرهنگی که در راستای رسالت سازمانی تامین اجتماعی باشد کار کرده‌ایم.

رئیس اداره روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: تقویم فرهنگی مشخصی نداریم که تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده باشد و این یک حلقه مفقوده است که می‌طلبد مدیران ارشد فرهنگی یک تقویم فرهنگی حداقل پنج‌ساله تهیه کنند و در اختیار استان‌ها قرار دهند تا آنها بتوانند روی فرهنگ‌سازی به صورت گسترده و منسجم‌تری کار کنند.

رسولی با بیان اینکه تغییر ارزش‌ها و باورهای بیمه‌شدگان ما و ایجاد رفتارهای جدید در آنها نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: این امر، زمانبر است؛ به عنوان مثال کاهش نیاز و تقاضای القایی برای دریافت دارو و خدمات پاراکلینیکی در حوزه درمان نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امروز جایگاه روابط عمومی نسبت به سنوات گذشته تغییر کرده و مدیران احساس کرده‌اند که به روابط عمومی‌ها نیاز دارند و اهمیت حوزه روابط عمومی بیش از گذشته درک می‌شود. از همین رو افرادی که در واحدهای روابط عمومی به کار گرفته می‌شوند باید دارای تخصص لازم بوده و به اصطلاح برای این کار ساخته شده باشند. آنها باید دارای هوش اجتماعی بالا بوده و از قدرت پردازش ذهنی و تعامل اجتماعی درخور توجهی برخوردار باشند. پیشنهاد می‌کنم مدیران دقت نظر بیشتری در به‌کارگیری افراد در این جایگاه حساس داشته باشند.

کد خبر: 60211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =