پذیرش سالیانه ۱۵۵ هزار نفر در درمانگاه کوهدشت

سرپرست درمانگاه تامین‌اجتماعی کوهدشت (لرستان)، خدمات این مرکز درمانی را با وجود عدم ارائه خدمات تخصصی پزشکی، با استقبال بیمه‌شدگان مواجه دانست؛ به گونه‌ای که سالیانه بیش از ۱۵۵ هزار نفر در این مرکز پذیرش می‌شوند.  

دکتر پروانه سادات خدایی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی در مساحت ۱۲۰۰ متر مربع واقع شده است، افزود: ساختمان درمانگاه در دو طبقه احداث شده که هریک از طبقات ۶۰۰ متر مربع وسعت دارد.

وی ادامه داد: این مرکز درمانی در دو شیفت صبح‌ و عصر از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب پذیرای بیماران است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند از خدمات ویزیت پزشکان، دندانپزشکی، داروخانه، آزمایشگاه، تزریقات، مامایی و احیای قلبی ریوی (CPR) بهره‌مند شوند. واحدهای پذیرش، نگهبانی، ‌ اتاق کنفرانس و اداری و مالی از دیگر بخش‌های این مرکز است که فرآیند خدمات آن‌ها دسترسی بیمه‌شدگان به درمان را تسهیل می‌کند.

سرپرست درمانگاه کوهدشت با اشاره به میزان استقبال از خدمات این مرکز درمانی، ‌ گفت: ماهیانه ۱۳ هزار نفر از خدمات درمانگاه بهره‌مند می‌شوند که این میزان سالیانه بیش از ۱۵۵ هزار نفر را شامل می‌شود. بسیاری از مراجعه کننده‌ها از افراد ساکن در شهر کوهدشت و روستاها و بخش‌های این شهرستان هستند و علاوه بر آن برخی ساکنان شهرستان رومشکان نیز از خدمات این درمانگاه استقبال می‌کنند.

سادات خدایی تعداد نیروی انسانی فعال در این درمانگاه را ۳۹ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد، ۹ نفر پزشک عمومی، یک دندانپزشک، دو پزشک داروساز و ۲۷ نفر نیروی درمانی و پشتیبانی هستند.

او ادامه داد: خوشبختانه از نظر نیروی انسانی کمبودی وجود ندارد و این کمبود تنها در زمینه پزشکان متخصص است که مسئله‌ای فراگیر در سطح شهرستان به شمار می‌رود. چنانچه شرایط برای جذب پزشکان متخصص فراهم شود، به طور حتم میزان استقبال از خدمات این درمانگاه نیز فزونی می‌یابد.

سرپرست درمانگاه کوهدشت درباره وضعیت دسترسی به داروهای مورد نیاز بیماران، اعلام کرد: بسیاری از داروهای دارای مجوز برای استفاده در یک مرکز درمانی سرپایی، در این مرکز خریداری می‌شود و با مساعدت و احساس مسئولیت همکاران اقلام دارویی ضروری برای چند ماه فراهم و ذخیره‌سازی می‌شود تا کمبودی در این زمینه به وجود نیاید.

سادات خدایی یکی از مهمترین مسائل این مرکز درمانی را علاوه بر نبود پزشکان متخصص، فراهم نبودن دستگاه رادیولوژی بیان کرد و افزود: نبود این دستگاه سبب می‌شود تا بیماران به مراکز سطح شهر مراجعه کنند و امیدواریم با همکاری و تلاش مدیریت درمان استان بتوانیم بخش رادیولوژی این مرکز را فعال کنیم.

کد خبر: 60420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =