تصمیم‌گیری‌ها در تنظیم روابط کار بدون اجحاف در حق کارگر و کارفرما باشد

علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تنظیم روابط کار بین کارگر و کارفرما باید تصمیم‌گیری‌ها بدون جهت‌گیری و اجحاف در حق دیگری صورت گیرد تا از ایجاد مشکل در جامعه کارفرمایی یا جامعه کارگری پیشگیری شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رعیتی‌فرد روز جمعه در همایش ملی رؤسای سازمان‌های کارگری و کارفرمایی سراسر کشور در اردبیل، با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره شهدای گرانقدر جامعه کارگری و ۳۴۰۰ شهید سرافراز استان، تحول جدی در حوزه روابط کار را نیازمند هم‌گرایی و هم‌افزایی و استفاده کارکنان حوزه روابط کار از تجربیات همدیگر دانست.

او با تأکید بر اینکه برگزاری این همایش ملّی فرصت خوبی برای بسط و توسعه اهداف سازمانی و عملیاتی‌کردن آنها است، با اشاره به اصل سه‌جانبه‌گرایی در حوزه تشکل‌های کارگری گفت: همچنین برای استفاده از نظرات شرکای اجتماعی در تمامی تصمیمات با عملیاتی‌کردن آن، در مسیر اهداف سازمانی حرکت می‌کنیم.

معاون روابط کار وزیر کار افزود: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر باعث می‌شود کارگران شاغل در این کارگاه‌ها ضمن احساس عادلانه‌بودن مزد، با انگیزه بالا فعالیت کرده و نهایتاً به افزایش تولید منجر شود.

رعیتی‌فرد به تشکیل ۲۱ هزار واحد حفاظت کمیته فنی در کشور اشاره و تأکید کرد: با تشکیل این واحدها از حوادث ناشی از کار و حوادث منجر به فوت پیشگیری شده است.

او همچنین از تشکیل ۱۴ هزار تشکل شامل ۲۷۰۰ تشکل کارفرمایی و ١١ هزار و ۳۰۰ تشکل کارگری خبر داد و با اشاره به تصویب اساسنامه کلی برای تشکل‌ها که محدود به زمان و مقطع خاص و محدودی نباشد، ادامه داد: باید تلاش شود برای مشارکت در تصمیمات از کارفرمایان واقعی و کارگران آن مجموعه دعوت شود.

کد خبر: 60533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =