اولویت پرداخت تسهیلات با طرح‌های اشتغالزاست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: در پرداخت تسهیلات اولویت باید با طرح‌های اشتغالزا و آن‌هایی باشد که اثر مستقیم بر اقتصاد و معیشت مردم دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، نورالدین الیاسی در حاشیه جلسه وبیناری شورای عالی اشتغال و در جمع اعضای شورای اشتغال استان با اعلام این مطلب گفت: از طرح‌های منتفع از تسهیلات که با هدف اشتغالزایی در حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی ایجاد می‌شوند نظارت میدانی و صحت سنجی صورت می‌گیرد. لازم است دستگاه‌های اجرایی ضمن همکاری نسبت به ثبت اشتغال طرح‌ها در سامانه ملی رصد دقت و اهتمام جدی داشته باشند.

الیاسی همچنین افزود: توجه به اشتغال فارغ‌التحصیلان در دستور کار جدی دولت است و در راستای کمک به اشتغال فارغ التحصیلان سیاست‌های طرح کارورزی و اجرای مشوق‌های بیمه‌ای همچنان در دستور کار وزارت تعاون کار و رفاه است.

وی اضافه کرد: این اداره کل، آمادگی تشکیل تعاونی در ۱۳ گرایش برای کمک به توسعه بازار کار استان را دارد. درحوزه مسکن کارگری و کارمندی نیز برای تشکیل تعاونی‌های مسکن، هرگونه همکاری خود را با دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های دولتی و خصوصی اعلام می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: در سال جاری معاونت امور تعاون وزارت با انعقاد تفاهم‌نامه با بانک توسعه و صندوق‌ضمانت سرمایه‌گذاری، خط اعتباری سه هزار میلیاردی برای فعال کردن تعاونی‌های راکد، نیمه فعال و در دست اقدام،‌ در نظر گرفته است.

کد خبر: 60537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =