کهگیلویه وبویراحمد حائز رتبه دوم در تعهد اشتغال کشور شد

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی و سامانه ملی رصد اشتغال، کهگیلویه و بویراحمد جزو برترین استان‌ها در پیشرفت تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ قرار گرفت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد، علی احمدزاده، رئیس شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای عالی اشتغال به ریاست رییس جمهور و با حضور استانداران کل کشور گفت: کهگیلویه و بویراحمد جزو پنج استان برتر در کاهش نرخ بیکاری است و در حال حاضر با با ۶.۸ درصد در رتبه دوم کشور قرار دارد.

احمدزاده با بیان اینکه دغدغه دولت برای اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بالا است، گفت: رئیس جمهور در این نشست بر آسیب‌شناسی وضعیت اشتغال استان‌ها، بررسی توان بانک‌ها و استفاده از تجربه استان‌های برتر برای بهبود وضعیت اشتغال کشور تأکید کرد.

احمدزاده افزود: در آغاز دولت در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری در استان ۱۰.۲ بوده و در انتهای سال ۱۴۰۰ به ۹.۱ رسیده و در پایان سال‌ ۱۴۰۱ به ۷.۳ رسیده است.

در این نشست که بصورت وبینار برگزار شد، رئیس جمهور ارزیابی کیفیت انجام وظایف دستگاه‌های متولی و مسیر طی شده برای اشتغال‌زایی در سال‌های اخیر را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید آسیب‌شناسی شود که چه اشکالاتی در نحوه تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها و همچنین روند اجرای این بخشنامه‌ها و دستورات بوده است تا دوباره گرفتار همان مشکلات گذشته نشویم.

ابراهیم رئیسی در چهارمین جلسه شورای‌عالی اشتغال در دولت سیزدهم، اشتغال را اولویت اصلی کشور و مأموریت جدی دولتمردان برشمرد و به بیان توصیه‌هایی به همه دستگاه‌ها در جهت ایجاد اشتغال‌ پایدار و کاهش بیکاری در کشور پرداخت.

کهگیلویه و بویراحمد همیشه جزو استان‌های با نرخ بیکاری بالا بود، و این اولین بار است که نرخ بیکاری در استان از متوسط نرخ بیکاری کشور کمتر شده است.

کد خبر: 60560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =