افتتاح نخستین کارخانه کسب و کار در مشهد

نخستین کارخانه کسب و کار در مشهد با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و برخی از مسئولین استانی افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمد امین بابایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در آیین افتتاح نخستین کارخانه کسب و کار (کافه کوچینگ) در مشهد بیان کرد: حوزه کوچینگ کسب و کار، حرکت نو و جدیدی است. کوچینگ مدیران باعث می‌شود تا مدیران ما تغییر نگرش ذهنی داشته باشند و بتوانند کسب و کار را توسعه بدهند.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت کارآفرینان پیگیری و پذیرش مسئولیت است گفت: حوزه کوچینگ قدمتش در کشور ما به ۱۰ سال نمی‌رسد و خرسندیم که این دانش به عنوان دانش نوین و با سبک آموزش نوین‌تر در حال فعالیت است و امید آن می‌رود تا این سبک گسترش یابد.

دانش سنتی صاحبان کسب و کار با دانش نسل زد(z) همخوانی ندارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به کمبود نیروی کار در استان بیان کرد: در حوزه اشتغال با کمبود نیروی کار در استان مواجه هستیم و امروز چالش بنگاه‌های اقتصادی نیروی کار برای کارهای سخت و سبک است.

وی با بیان اینکه خلاء فرهنگ کار در استان و نبود مهارت‌آموزی چالش اصلی است افزود: تمام این موارد دست به دست هم داده است که بنگاه‌های اقتصادی در شهرک‌های صنعتی با کمبود نیروی کار مواجه باشند. امروز بخشی از نیروی کار که با آن مواجه هستیم جوانان نسل زد (zمتولدین ۷۵ به بعد) است که اگر بدانیم چگونه از ظرفیت این افراد استفاده کنیم، بهره‌وری این نسل نسبت به نسل قدیم بیشتر خواهد بود. این در حالی است که دانش مدیران و صاحبان کسب و کار سنتی بوده و با دانش نسل زد(z) همخوانی ندارد که این موضوع وظیفه فعالان حوزه کوچینگ را سنگین‌تر می‌کند.

بابایی با تاکید بر موضوع استعدادیابی در حوزه کسب و کار گفت: اعتقاد دارم در حوزه کسب و کار در استعدادسنجی هنوز باید کار شود زیرا امروز به رویکرد توسعه فردی بیشتر از مهارت‌آموزی نیازمندیم. متاسفانه در گذشته انتخاب شغل بر مبنای علاقه فردی و استعداد نبوده و امید است این مراکز در بحث استعدادیابی به خوبی اقدام کنند. در کشور کم نیستند پزشکانی که شعل خود را رها کرده و به ساخت‌وساز روی آورده‌اند که این نشان‌ می‌دهد مسیر آموزش اشتباه بوده است. باید به سلایق، استعداد و هوش فرزندانمان اعتماد کنیم و احترام بگذاریم زیرا اگر به استعدادیابی در کسب و کار باور داشته باشیم‌، هزینه‌های آموزش کمتر می‌شود.

توسعه فردی نیازمند مهارت شغلی و مهارت بازار است

در ادامه عادل ارسنجانی، مدیرعامل کارخانه کسب و کار مشهد بیان کرد: هدف از افتتاح این کارخانه پر کردن خلاءهای موجود در کارآفرینی و سیستم کسب و کار خراسان رضوی است. این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی در محیطی به مساحت ۵۰۰ متر مربع ایجاد شده است. در این کارخانه سه خدمت از جمله دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود که در این‌باره به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اتاق اصناف هستیم.

وی افزود: ماهیت این کارخانه ایجاد جریان تحولی در راستای عملگرایی در کسب و کارها بوده و درب آن به روی تمام افراد باز است، البته ظرفیت این کارخانه در حال تکمیل است.

مدیرعامل کارخانه کسب و کار مشهد بیان کرد: توسعه فردی نیازمند مهارت شغلی و مهارت بازار است. اگر فردی مهارت شغلی داشته باشد و مهارت بازار نداشته باشد موفق نیست. تمام کسب و کارهای کوچک در ابتدا به فکر فروش هستند و سپس به فکر توسعه بازاریابی هستند این درحالی است که ابتدا باید برندینگ و سپس مارکتینگ انجام شود و با این منابع، انرژی و زمان حفظ می‌شوند.

کد خبر: 60683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =