تأمین اجتماعی کارآمد، رفاه و آسایش را برای مردم تأمین می‌کند

علی جهانی، کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: داشتن یک تأمین اجتماعی پویا و کارآمد برای همه جامعه به عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود البته این موضوع علاوه بر اینکه به نفع شرکای اجتماعی است، وجود چنین نظام بیمه‌ای، امکان تأمین رفاه و آسایش برای همه مردم را امکانپذیر می‌کند.

جهانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: یکی از چالش‌های جدی در کشورهای دنیا و بدون شک از مهمترین موضوعات مهم سیاستگذاران کشورهای توسعه‌یافته، در حال توسعه و کشورهای در وضعیت نامطلوب، حرکت به سمت یک تأمین اجتماعی فراگیر و کارآمد است.

او ادامه داد: باید با تأمین اجتماعی پویا و فراگیر رفاه را از ابعاد مختلف با مشارکت دولت، کارفرمایان و مردم به عنوان شرکای اجتماعی برای همه جامعه به ویژه افراد تحت پوشش این سازمان بیمه‌ای تأمین کرد.

جهانی بیان کرد: بسیاری از کشورها که در عرصه تأمین اجتماعی با بحران مواجه هستند در نظام سیاسی، رضایت مردم، اعتماد عمومی و مقبولیت نیز دچار چالش و مشکل شده و همین مسئله مشکلاتی را متوجه دولت‌های مختلف کرده است.

برنامه‌ریزی در حوزه تأمین اجتماعی برای رفاه بیشتر مردم

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: در صورتی که برنامه‌ریزی در حوزه صندوق‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای انجام شود به طور یقین زمینه رفاه بیشتر مردم به ویژه شرکای اجتماعی تأمین خواهد شد.

او تأکید کرد: براساس سیاست‌گذاری‌هایی که در عرصه تأمین اجتماعی صورت گرفته حرکت به سمت داشتن نظام چندلایه تأمین اجتماعی می‌تواند به این مسئله کمک کند زیرا داشتن آن نظام راهکار بسیاری از مشکلات در حوزه صندوق‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای است.

جهانی بیان کرد: با سیاست‌گذاری درست و برنامه‌ریزی هدفمند امکان بهره‌مندی بیشتر ذینفعان از تعهدات و خدمات و پایداری صندوق‌های بیمه‌ای همچون تأمین اجتماعی فراهم می‌شود.

او ادامه داد: اکنون سازمان تأمین اجتماعی با تحت پوشش داشتن بیش از نیمی از جامعه، در راستای ایفای تعهدات همه‌جانبه خود تمام تلاش خود را به کار گرفته است و باید با تقویت این سازمان، در راستای پایداری و ماندگاری آن برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.

ارائه خدمت به ۴۵ میلیون بیمه‌شده در تأمین اجتماعی

جهانی افزود: سازمان تأمین اجتماعی تحت عنوان یک صندوق بیمه‌ای کارآمد بخش اعظمی از تعهدات حوزه بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی را به ذینفعان خود در حدود ۴۵ میلیون نفر از افراد تحت پوشش خود ارائه می‌کند.

او بیان کرد: تأمین اجتماعی کارآمد امکان آسایش بازنشستگان، مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان را فراهم کرده است زیرا اکنون چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بازنشسته از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند که تقویت این سازمان در راستای ارائه مطلوب‌تر خدمات موثرتر خواهد بود.

کد خبر: 60738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =