ضرورت جذب دندانپزشک برای تکمیل کادر درمان

سرپرست درمانگاه شهدای ۷ تیر الیگودرز (لرستان)، خدمات این مرکز درمانی را با توجه به امکانات مناسب، فعالیت پزشکان عمومی و متخصص و رایگان بودن خدمات در منطقه‌ محروم، با استقبال بیمه‌شدگان مواجه دانست و یکی از مهمترین خواسته بیمه‌شدگان را جذب دندانپزشک بیان کرد.

دکتر حمیدرضا بهرامی‌نژاد در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند، افزود: درمانگاه از بخش‌های کلینیک و پاراکلینیک تشکیل شده است. در بخش کلینیک مراجعه کننده‌ها از ویزیت پزشکان عمومی و متخصصان جراحی عمومی، داخلی و اعصاب‌وروان برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: در بخش پاراکلینیک نیز خدمات سرم‌تراپی و تزریقات، پذیرش، داروخانه، رادیولوژی و آزمایشگاه ارائه می‌شود. همچنین واحدهای اداری مالی، فناوری اطلاعات، بهداشت حرفه‌ای و نگهبانی از دیگر خدمات این مرکز را تشکیل می‌دهد. این درمانگاه در دو طبقه احداث شده و هریک از طبقات دارای ۶۰۰ متر مربع مساحت است.

سرپرست درمانگاه شهدای ۷ تیر الیگودرز، گفت: امکانات درمانی مناسب، فعالیت پزشکان عمومی و متخصصان رشته‌های مختلف و نیز فضای گسترده این درمانگاه از عواملی است که سبب جذب بیماران به این مرکز شده و بسیاری از بیمه‌شدگان برای برخورداری از خدمات درمانی راهی این درمانگاه می‌شوند. به نحوی که ماهیانه ۱۲ تا ۱۶ هزار مراجعه به مرکز انجام شده که این میزان سالانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار مراجعه را شامل می‌شود.

بهرامی‌نژاد بیان کرد: همچنین خدمات رایگان تأمین‌اجتماعی به صورت شبانه‌روزی در شهرستانی که جزو مناطق محروم به‌شمار می‌رود، استقبال از خدمات این درمانگاه را فزونی داده و سبب شلوغی درمانگاه در شیفت‌های صبح و عصر شده است. علاوه‌ بر آن، جاذبه‌های طبیعی الیگودرز که دارای چشمه‌های فراوان و آبشارهای طبیعی است، گردشگران بسیاری را جذب این شهر می‌کند که برخی از این افراد برای انجام اقدامات درمانی، به این درمانگاه مراجعه می‌کنند.

او دسترسی بیماران به داروهای موردنیاز خود را در این مرکز درمانی، مناسب دانست و افزود: با توجه به تمهیدات این مرکز برای خرید داروهای ضروری به تعداد مناسب و ذخیره دارویی، درحال حاضر بیماران به ویژه افراد دارای بیماری‌های مزمن مانند دیابت، قلب، فشارخون و ... دسترسی مناسب به اقلام مورد نیاز خود را دارند. در مقاطعی برخی داروها مانند آنتی‌بیوتیک با کمبود مواجه می‌شود که مسئله‌ای کشوری به شمار رفته و این مرکز نیز تحت تاثیر این کمبود قرار می‌گیرد؛ اما تا حد مورد نیاز بیماران و در صورت تجویز پزشک در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

سرپرست درمانگاه شهدای ۷ تیر الیگودرز، با بیان اینکه در این مرکز درمانی ۴۳ نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: از این تعداد، ۱۷ نفر را نیروهای غیررسمی تشکیل می‌دهد. همچنین در بین کادر درمان، ۱۱ پزشک عمومی، ۳ متخصص جراحی عمومی، داخلی و اعصاب‌وروان و ۲ کارشناس مسئول داروخانه همکاری دارند.

بهرامی‌نژاد گفت: با توجه به فعالیت این درمانگاه به عنوان یک مرکز تخصصی، ضرورت جذب متخصصان رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی، زنان و زایمان وجود دارد؛ اما به دلیل کمبود این پزشکان در منطقه و برخی مشکلات ناشی از پرداخت‌های نابرابر، امکان به‌کارگیری آن‌ها فراهم نیست. این درحالی است که بسیاری از مراجعه کننده‌ها تقاضای برخورداری از خدمات مذکور به ویژه دندانپزشکی را دارند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های آینده درمانگاه، اعلام کرد: درنظر است تا تجهیزات لازم برای توسعه آزمایشگاه فراهم و دستگاه رادیولوژی دیجیتال خریداری شود که این برنامه با حمایت مدیریت درمان استان در دست اقدام قرار دارد و امید است تا با مساعدت مسئولان سازمان در مسیر ارتقای خدمات درمانی حرکت کنیم.

کد خبر: 60771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =