تامین‌اجتماعی خراسان‌شمالی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات قطعی شده دارد

مدیرکل تامین‌اجتماعی خراسان شمالی گفت: حجم مطالبات این اداره کل از کارفرمایان و کارگاه‌های بخش خصوصی و دولتی استان ۲۲۶ میلیارد تومان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی خراسان شمالی، جواد یزدانی گفت: از مجموع این میزان مطالبات ۷۰ میلیارد تومان با حدود ۳۱ درصد مربوط به پیمانکاران در بخش های مختلف،۴۰ میلیارد تومان با حدود ۱۸ درصد از مجموع مطالبات نیز مربوط به شهرداری‌ها و ۱۱۶ میلیارد تومان با ۵۱ درصد مربوط به اصناف و بخش خصوصی و بدهی مستقیم دستگاه های اجرایی است.

وی گفت: برخی از دستگاه های اجرایی با مشکلات اعتباری مواجه هستند که مطالبات پیمانکاران نیز بیشتر به همین علت ایجاد شده است.

مدیرکل تامین‌اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه این میزان بدهی کارفرمایان در مدت چند سال ایجاد شده است افزود: طبق قانون و به منظور تحقق تعهدات بلندمدت سازمان به بازنشستگان و مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان باید ضمن اعمال اقدامات اجرایی و قضایی ،اموال و حسابهای این دسته از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی توقیف شود ولی سعی می‌شود تا با تعامل این طلب وصول شود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین‌اجتماعی با توجه به شرایط اقتصادی کشور همکاری و مساعدت های لازم را با کارفرمایان و شرکت ها در مورد مطالبات دارد گفت: هم اکنون بیش از ۳۴۶ هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این سازمان بیمه‌گر هستند و طبق شاخصی که در دنیا وجود دارد کشوری که دارای صندوق‌های بیمه‌ای است جزو حاکمیت‌های خوب قلمداد می شود چرا که به رفاه و آینده افراد توجه دارد.

یزدانی با تاکید بر عدم پیشی گرفتن مصارف از منابع، گفت: اگر مصارف از منابع هر صندوق بیمه ای پیشی گیرد ابر چالشی برای آن سازمان ایجاد خواهد شد که بعضا در سال‌های گذشته سیاست‌های نادرستی به سازمان وارد شد که بار مالی آن در سازمان پیش بینی نشده بود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی خراسان شمالی افزود: سیاستهای اتخاذ شده سنوات گذشته بدون در نظر گرفتن بار مالی و بدون توجه به ضوابط فنی و محاسباتی بیمه‌ای باعث بروز چالش‌های مالی به ویژه در تامین نقدینگی جهت ادای تعهدات بیمه‌ای برای سازمان شده است.

وی گفت: سازمان تامین‌اجتماعی اینک در مرحله کهولت قرار دارد و باید با ایجاد اشتغال‌های پایدار، حمایت از تولید، جوانی جمعیت و الزام به پیوست تامین‌اجتماعی در تمامی طرح ها بتوانیم این سازمان را پویاتر از گذشته حفظ و به نسل‌های بعد تحویل دهیم.

کد خبر: 60846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =