انجام ماهیانه ۱۷ هزار ویزیت در پلی‌کلینیک پاکنژاد یزد

رئیس پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی شهید پاکنژاد یزد، خدمات این مرکز درمانی را به دلیل تنوع خدمات با استقبال بیمه‌شدگان مواجه دانست؛ به گونه‌ای که علاوه بر مردم منطقه حتی بسیاری از ساکنان استان‌های غیرهمجوار از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند و از منظر آماری ماهیانه ۱۷ هزار مراجعه به پزشکان عمومی و متخصص انجام می‌شود.

دکتر محمد صالح مزیدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه در این مرکز درمانی مراجعه کننده‌ها می‌توانند از ویزیت پزشکان عمومی و متخصص برخوردار شوند، افزود: خدمات تخصصی این مرکز شامل داخلی، ‌ اطفال، فوق‌تخصص اطفال، قلب‌وعروق، زنان، زایمان و فلوشیپ نازایی، ارولوژی، ارتوپدی، روانپزشکی، داخلی اعصاب، روماتولوژی و نفرولوژی است.

وی ادامه داد: همچنین در این مرکز پزشک معتمد فعالیت داشته و خدمات مامایی، داروخانه، آزمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی، گچ‌گیری، تزریقات و پانسمان و نوارقلب ارائه می‌شود. غربالگری سرطان‌های پستان و روده بزرگ نیز از دیگر امکانات درمانی این پلی‌کلینیک را تشکیل می‌دهد.

رئیس پلی‌کلینیک شهید پاکنژاد یزد، گفت: فضای فیزیکی این مرکز ۲۰۸۳ متر مربع است و خدمات آن در شیفت صبح و اضافه‌کار عصر دایر است و همکاران اداری و مالی به عنوان پشتیبان کننده امور فعالیت دارند.

مزیدی با اشاره به تمهیدات این مرکز برای تأمین داروهای مورد نیاز بیماران، بیان کرد: اقلام دارویی به تعداد مناسب و لازم از هلدینگ دارویی تأمین‌اجتماعی تهیه شده و برخی اقلام به طور مقطعی از سایر شرکت‌های دارویی فراهم می‌شود. در این مرکز درمانی معمولا ذخیره دارویی به مدت چهارماه وجود دارد.

او افزود: با توجه به تنوع خدمات تخصصی و نیز دسترسی مناسب به ویزیت پزشکان عمومی و خدمات پاراکلینیک، خدمات این مرکز با استقبال مردم مواجه می‌شود و علاوه بر مردم منطقه، برخی از بیماران حتی از استان‌های غیرهمجوار مانند سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و خوزستان به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند. نظرسنجی‌های انجام شده نیز موید رضایت ۹۷ درصدی مراجعه کنندگان است.

رئیس پلی‌کلینیک شهید پاکنژاد یزد، ادامه داد: در شش ماه دوم سال ۱۴۰۱ ماهیانه حدود ۳۵ هزار مراجعه به این مرکز برای دریافت خدمات انجام شده است که از این میان، ۱۷ هزار مراجعه ماهیانه به پزشکان عمومی و متخصص صورت گرفته است.

مزیدی یکی از مهمترین مسائل این مرکز درمانی را کمبود نیروی کارشناس آزمایشگاه برشمرد و گفت: همچنین در حوزه خدمات نیز با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم. برخی مسائل نیز در حوزه خدمات الکترونیک وجود دارد که از جمله آن می‌توان به کندی سامانه HIS، اختلال و قطعی مکرر سیستم کمیسیون پزشکی و قطعی مکرر ارتباط سامانه HIS بیمارستانی با سامانه‌های بیرونی اشاره کرد.

وی بیان کرد: این اختلال سبب می‌شود تا بعضا پذیرش بیماران پاراکلینیک سایر مراکز و نیز ارسال نسخ دارویی به سایر داروخانه‌ها با اشکال مواجه شود. از طرفی اختلال و قطعی پاره‌وقت سامانه استحقاق درمان نیز به طور کامل رفع نشده است و سایت آموزش کارکنان نیز با کندی مواجه است.

رئیس پلی‌کلینیک شهید پاکنژاد یزد، تعداد نیروی انسانی این مرکز را ۴۹ نفر اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی برشمرد و افزود: از این تعداد، ۳۵ نفر کارمند، ۸ نفر پزشک متخصص رسمی، ۴ پزشک عمومی رسمی، یک پزشک داروساز و یک دکترای علوم آزمایشگاهی به عنوان مسئول فنی آزمایشگاه، هستند. همچنین ۷ نفر به صورت نیروی حجمی در رسته خدمات، بهیار و دارویار درحال انجام وظیفه هستند. علاوه بر آن، ۶ متخصص قراردادی، ۲ پزشک عمومی مامور و نیز ۶۵ متخصص متغیر با این مرکز همکاری دارند.

مزیدی یکی از مهمترین برنامه‌های آینده این پلی‌کلینیک را به‌روز رسانی دستگاه سونوگرافی و ایجاد کلینیک دیابت بیان کرد که در صورت تأمین‌اعتبار انجام می‌شود.

کد خبر: 60950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =