کسری ۳۶ هزار میلیارد تومانی اعتبار تامین دارو در بودجه

وزیر بهداشت گفت: دریافت ۴ درصد عوارض گمرکی، باعث بروز مشکلاتی برای ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به تأمین دارو و تجهیزات پزشکی، افزود: مشکلات متعددی را در بودجه داریم، امسال برای تأمین دارو به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، ولی در قانون بودجه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و اگر این بودجه محقق نشود با مشکلاتی روبه رو خواهیم شد.

او، تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را با اختصاص اعتبارات بودجه مرتبط دانست و از دستگاه‌های فرابخشی خواست برای تأمین دارو همکاری کنند.

عین اللهی با عنوان این مطلب که انتظار داریم بودجه و ارز به موقع و به هنگام داده شود، افزود: برخی از مصوبات برای ما مشکل ایجاد کرده است به طور مثال عوارض گمرک که ۴ درصد مصوب شده است در حالی که باید یک درصد محاسبه می‌شد، وقتی ۴ درصد باشد، چون با ارز نیمایی محاسبه می‌شود، کسی که دارو وارد می‌کند باید عوارض زیادی پرداخت کند و علت اینکه بخش زیادی از کالا در گمرک باقی مانده به این دلیل است که وارد کننده معتقد است که ترخیص آن با عوارض ۴ درصدی به صرفه نیست.

او ادامه داد: این موضوع در جلسه سران قوا مطرح شده است، امیدواریم این مشکل حل شود، اگر این عوارض از ۴ درصد به یک درصد تغییر کند، بسیاری از کالاهای مانده در گمرک ترخیص می‌شود.

کد خبر: 61045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =