ارتقای ۱۰ رتبه‌ای مدیریت درمان گلستان و تشریح اقدامات انجام شده

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان جزئیاتی از ارتقای ۱۰ رتبه‌ای این مدیریت در سطح ملی طی یک سال گذشته بیان کرد و گفت: اکنون‌ این مدیریت جزو شش رتبه برتر کشور است. با توجه به اینکه استان گلستان، یک استان محروم و کم‌برخورداراست و به‌ویژه بیمه‌شدگان استان از اقشار آسیب‌پذیر هستند، همگی دست به دست همدیگر دادیم و برای بهبود امور تلاش کردیم.

رمضان زینلی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، پیرامون اقدامات انجام شده در این استان که منجر به ارتقای ۱۰ رتبه‌ای‌اش شده است توضیحاتی ارائه و اضافه کرد: ما بر مبنای یک سند چهارساله، چشم‌انداز استان را مشخص کردیم. در سال گذشته با بسیج شدن همه همکاران، روسا، کارکنان، کارشناسان و مسئولین در قالب یک کار تیمی، تمام مشکلات و عقب افتادگی‌های استان احصا و برنامه‌های عملیاتی برای تغییر و بهبود خدمات تدوین شد.

وی افزود: بر مبنای ارزیابی موجود و با توجه به اینکه استان گلستان، یک استان محروم و کم‌برخورداراست و به‌ویژه بیمه‌شدگان استان از اقشار آسیب‌پذیرو عمدتا کارگر و بازنشسته هستند، همگی دست به دست همدیگر دادیم و برای بهبود امور تلاش کردیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان با اشاره به شعار دولت سیزدهم و تاکید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر اولویت توسعه در مناطق محروم گفت: مصوبات خوبی هم وضع شده بود و در سال ۱۴۰۱ اجرای مصوبات را در راستای ارتقای خدمات درمانی در استان آغاز کردیم و این تغییرات در راستای شاخص‌های مد نظر سازمان رخ داد.

زینلی از استراتژی‌ها و چشم‌اندازهای چهارساله این حوزه درمانی گفت و اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۱ چشم‌انداز، استراتژی چهارساله و شعار ما این بود که در پایان ۱۴۰۴ جز پنج استان برتر کشور در مدیریت‌های درمان و در استان گلستان باید جزو سه اداره برتر استان باشیم که بر اساس همین چشم‌انداز شروع به پیگیری کارهایی که معوق و عقب مانده بودند کرده و در صدد جبران آنها برآمدیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای جبران عقب‌ماندگی‌های استان گفت: در این مدت با توسعه خدمات درمانی نزدیک به ۱۸۰ هزار نفربیمه شده برای اولین بار از خدمات درمانی رایگان برخوردار شدند. درواقع بحث عدالت‌محوری و دسترسی آسان به خدمات را در استان اجرایی کرده‌ایم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان ادامه داد: مرکز کلاله بدون نیرو یک سال خدمات درمانی داشت، بندر گز ازاولین روز کاری کل خدمات را برای ارائه به بیماران ارائه کرد. بندر ترکمن در شیفت عصر بدون جذب نیرو از بیرون، از خود نیروهای شیفت صبح با درنظرگرفتن مشوق‌ها و اضافه کارهایی در شیفت عصر استفاده کرد.

زینلی افزود: همچنین۵۰ تخت به ظرفیت بیمارستان حکیم جرجانی اضافه شده است و در مجموع با این مشارکت و همکاری که در استان داشیم، مصوباتی که از قبل بر زمین مانده بودند همگی اجرایی شدند.

وی از دیگر افتخارات حوزه درمان استان گفت و اظهار کرد: مدیریت درمان در جشنواره شهید رجایی که شاخص رقابت‌ها است توانست جزو ادارات برتر استان گلستان شود. در سال ۱۴۰۱ در حوزه برنامه‌های عملیاتی سازمان تامین اجتماعی، اداره کل گلستان از حیث شاخص‌های بودجه‌ای که داشت، رتبه برتر را کسب کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان ادامه داد: ما تا ۹۲ درصد به اهداف خود رسیده‌ایم، درحالی که انتظاری که از خودمان داشتیم پیشرفت ۷۷ درصدی بود. ما نسبت به سایر استان‌ها، فاصله ۳۰ درصدی داشتیم و معاونت امور استان‌ها بر اساس شاخص‌های خود و برمبنای همین عملکرد و پروژه‌هایی که باید به نتیجه می‌رسانیدم و توانستیم آنها را را عملیاتی کنیم، پیشرفت ۹۲ درصدی را برای استان ما اعلام کرد.

زینلی با اشاره به پروژه‌های در حال انجام گفت: در مینو دشت، علی‌آباد کتول، آق‌قلا و گنبد کاووس برای ساخت درمانگاه، زمین خریداری شده است. در گرگان هم در همین راستا در نظر داریم زمینی خریداری کنیم. با انجام تمام این اقدامات، یک چتر حمایتی بزرگ و فراگیر در استان به وجود آمده است.

وی در خصوص تخصیص بودجه و میزان آن برای انجام پروژه‌های اجرایی در استان گفت: بر مبنای بودجه و اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرایی کردن پروژه‌ها، سازمان به‌موقع تامین اعتبار کرد، زمین‌ها خریداری شد و یک دستگاه ام. آر. آی تا شهریور وارد گرگان می‌شود. یک دستگاه دیالیز نیز برای بیمارستان گرگان خریداری شده است که بیماران تا قبل از این به مراکز دیگر اعزام می‌شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان درباره بازخورد و رضایتی که با اجرایی شدن ۹۲ درصدی پروژه‌ها واقداماتی که در این خصوص داشته‌اند گفت: از بهمن ماه سال ۱۴۰۰، میزهای خدمت در استان گلستان فعال شده اند. همه سکوهای پذیرش ما آموزش دیده‌اند و تابلوهایی برای تکریم مردم، مشاوره و راهنمایی به مردم نصب شد. همینطور بازدیدهای محسوس و نامحسوس از بیمارستان‌ها و مراکز درمانگاهی داشته‌ایم و آموزش‌هایی در این خصوص فراگیر شد و توانستم تکریم مردم و رضایتمندی آنها را فراهم کنیم.

زینلی افزود: یک اتفاق خوب در سال گذشته این بود که ما برای بیماران سرطانی از محل صندوق بیماران صعب‌العلاجی که دولت سیزدهم راه‌اندازی کرده بود، برای اولین بار بعد از حدود ۲۰ سال، چهارمیلیار تومان طبق لیستی که در اختیار داشتیم کمک‌ و حمایت کردیم.

وی اضافه کرد: در این خصوص هم استان گلستان رتبه ۲ کشور در جهت تخصیص این مبالغ به بیمه شدگان را کسب کرد به طوری که همکاران ما بسیج شدند و با خانه‌های این بیماران تماس می‌گرفتند و در صورت داشتن مدارک پزشکی به آنها کمک می‌شد و حتی برخی از آنها به بانک معرفی می‌شدند که وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ارتقای ۱۰ رتبه‌ای تاثیری در تخصیص و تامین بودجه و نیروی کار داشته و یا خواهد داشت؟ گفت: قطعاً با تخت‌هایی که اضافه کرده‌ایم، تشکیلات ما تغییر پیدا خواهد کرد و این مراکزی که زمین‌های آنها خریداری شده است، درمرحله ساخت گرفته و حداقل دوسال زمان خواهد برد که بعد از تکمیل پروژه‌ها جذب نیرو داشته باشیم. تا کنون در درمانگاه بندر گز، بندر ترکمن وبا افزایش ۵۰ تخت به بیمارستان حکیم جرجانی حدود ۲۰۰ نفر در همین مراکز جذب شده‌اند.

زینلی ادامه داد: تا امروز سازمان همکاری خوبی در تخصیص بودجه جهت خرید تجهیزات و ساخت‌وساز با استان داشته است. خوب است که در بحث پرداخت مطالبات مراکز طرف‌ قرارداد نیز مساعدت شود. کمی تاخیر در پرداخت مطالبات در بخش خصوصی و دولتی داریم. در بخش درمان غیرمستقیم نیز مشکلاتی وجود دارد، اما در بخش درمان مستقیم، سازمان کاملاً بر مبنای برنامه عملیاتی، از استان حمایت‌ کرده است.

وی در خاتمه گفت: اعتقاد و ۲۸ سال تجربه بنده این است که اگر ما با نیروهای انسانی خودمان اخلاق مدار، ارزش‌مدار، صادق و شفاف مشارکت کنیم، هیچ مانعی در مسیر توسعه، پیشرفت و موفقیت دیده نمی‌شود.

کد خبر: 61210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =