اجرای طرح‌های آموزشی قوانین تأمین اجتماعی برای آشنایی بیشتر کارفرمایان

یکی از برنامه‌های راهبردی و سیاست‌گذاری‌های درست سازمان تأمین اجتماعی ارتباط قوی و تعامل سازنده با شرکای اجتماعی محسوب می‌شود که برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات در راستای اجرای این برنامه‌ریزی‌های سازمان در جهت تعاملات بیشتر با شرکا است.

به گزارش آتیه آنلاین، در صورت آشنا بودن شرکای اجتماعی با قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی به طور یقین در هنگام فعالیت در عرصه‌های مختلف با مشکل کمتری مواجه خواهند شد بنابراین برنامه‌ریزی برای برگزاری این دوره‌ها اثربخشی زیادی در راستای تعاملات بهتر، نحوه آشنایی بیشتر کارفرمایان و شرکای اجتماعی و افزایش ارتباطات دوجانبه سازمان و این شرکا خواهد داشت.

سازمان تأمین اجتماعی با یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارگاه تولیدی، اقتصادی، خدماتی، صنعتی و دیگر کارگاه‌ها تعامل همه‌جانبه دارد که در صورت افزایش میزان ارتباطات و تعامل با کارفرمایان فعال در این کارگاه‌ها، می‌تواند در سال نامگذاری شده به نام «مهار تورم و رشد تولید» به توسعه اقتصادی و رونق تولید کمک کند.

تصمیم‌گیری‌ها در گفت‌وگو با شرکای اجتماعی

افزایش تعامل با شرکای اجتماعی به حدی است که میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این‌باره می‌گوید: از ابتدای دوره جدید مدیریتی هر چه در توان داشتیم را در جهت رفع نیازهای شرکای اجتماعی سازمان به کار گرفتیم و سعی کردیم تصمیم‌ها در گفت‌وگو با شرکای اجتماعی گرفته شود.

او افزود: امیدواریم با مشارکت شرکای اجتماعی موانع مختلف را در آن بخشی که به سازمان تأمین‌اجتماعی مربوط می‌شود، از میان برداریم. تأکید دارم که تلاش سازمان این بوده که تصمیمات را با همکاری و همیاری شرکای اجتماعی بگیرد و تا امروز هم همین‌طور بوده است.

بالابردن سطح دانش بیمه‌ای و اطلاعات کارفرمایان در راستای فراگیری قوانین و مقررات تأمین اجتماعی یکی از برنامه‌های اجرایی اداره‌کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان محسوب می‌شود تا نقش این اقدامات را در راستای پایداری منابع سازمان و ارتقاء جایگاه سازمانی مشاهده شود.

تقویت تعامل با جامعه کارفرمایی و شرکای اجتماعی در حوزه اقتصادی و تولیدی به طور یقین باعث تداوم فعالیت‌های حوزه اقتصاد کارگاه‌ها و حفظ اشتغال نیروی انسانی خواهد شد که اکنون سازمان تأمین اجتماعی این رویه و حرکت را در راستای توسعه ارتباطات و تعاملات با حوزه کارفرمایان دنبال می‌کند.

برنامه‌های اجرایی در سه حوزه کارفرمایی، بیمه‌شدگان و بازنشستگان

محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درباره برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با حضور شرکای اجتماعی و کارفرمایان و برنامه‌های ویژه با همکاری حوزه کارفرمایی گفت: یکی از اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی برای تغییر رویکرد کارفرمایان و فعالان حوزه کسب و کار درباره مسایل و مشکلات حوزه تأمین اجتماعی به شمار می‌رود.

تقیانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره ارتباط تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی افزود: در سال جاری در سه حوزه کارفرمایی، بیمه‌شدگان و بازنشستگی، برنامه‌های اجرایی همچون جلسات هم‌اندیشی و تعاملی، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با حضور کارفرمایان برگزار خواهد شد.

او به تقسیم‌بندی برنامه‌های حوزه کارفرمایان در سه بخش اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی و همایش رابطان بیمه‌ای یکی از این برنامه‌های عملیاتی است که قرار است در هر استان تا پایان سال ۱۲ برنامه در این حوزه برگزار شود.

تقیانی با اشاره به اینکه در ۳۳ اداره کل باید ۱۲ کارگاه در حوزه رابطان بیمه‌ای تا پایان سال برگزار شود، بیان کرد: یکی دیگر از این برنامه‌ها ارائه خدمات مشاوره کارگاهی است که در راستای انجام این خدمت مسئولان شعب با مراجعه به کارگاه‌های فعال تولیدی و اقتصادی، پنل پرسش و پاسخ و تدریس را برگزار خواهند کرد.

برگزاری ۲ هزار کارگاه آموزشی ویژه کارگاه‌های تحت پوشش

مدیرکل امور فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی افزود: برای آشنایی بیشتر کارفرمایان و فعالان در عرصه کارگاه‌های تولیدی و اقتصادی تحت پوشش با قوانین و مقررات این سازمان سال پذشته یک هزار و ۲۰۰ کارگاه برگزار شد و در سال جاری برنامه‌ریزی برای برگزاری ۲ هزار کارگاه در کل استان‌های کشور، ارائه خدمات مشاوره کارگاهی ویژه کارفرمایان و همایش رابطان بیمه‌ای است.

او ادامه داد: همچنین در سال جاری کلاس جدیدی برای کارفرمایان تدارک دیده شده است تا برای کارفرمایان جدید که سال گذشته یا امسال تقاضای کد کارگاهی داده‌اند قوانین و مقررات تأمین اجتماعی آموزش داده شود تا در آینده گرفتار جرائم بیمه‌ای نشوند.

تقیانی با اشاره به اینکه این نوع آموزش قوانین ومقررات پیش از راه‌اندازی کارگاه برای این کارفرمایان برگزار خواهد شد، افزود: در هر استان ۱۰ کارگاه برنامه‌ریزی شده است و در مجموع بیش از ۳۰۰ کارگاه برای این افراد برگزار می‌شود.

تقیانی افزود: آموزش قوانین و مقررات موردنیاز، برگزاری پنل پرسش و پاسخ و بررسی و احصای مشکلات و چالش‌های بیمه‌ای کارفرمایان به عنوان اولویت‌های جدی این اداره کل به شمار می‌رود.

کارفرمایان برتر انتخاب می‌شوند

او به برگزاری جشنواره انتخاب کارفرمای برتر در حوزه کارفرمایی و شرکای اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری نیز پس از ابلاغ بخشنامه برگزاری این جشنواره، کارفرمایان خوش حساب انتخاب شده و سپس جشنواره ملی آن برگزار خواهد شد.

به گفته تقیانی، سال گذشته ۲۰۴ کارفرمای استانی معرفی شد و در جشنواره کشوری ۳۳ نفر به عنوان کارفرمای برتر انتخاب شدند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از هر استان یک نفر معرفی و برگزیده شد.

او با بیان اینکه امسال تعداد کارفرمایان برتر انتخاب شده بیشتر خواهد بود، بیان کرد: قرار است در استان‌ها با توجه به تیپ ادارات کل، تعداد کارفرمای برتر بیشتری معرفی شود.

مدیرکل امور فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی به ارائه برخی تولیدات فرهنگی در حوزه کارفرمایی در این سازمان اشاره کرد و گفت: امسال برنامه‌های جاری در حوزه فرهنگی تدارک دیده شده که بیشتر در بخش تولید کتاب، بروشور و کتابجه‌های آموزشی خواهد بود.

او افزود: در حوزه بروشور ۱۰ عنوان جدید اطلاع رسانی ویژه کارفرمایان چاپ می‌شود و طبق اقدامات انجام شده، کتاب قوانین و مقررات ویژه کارفرمایان بازنگری شده که امیدواریم امسال با تیراژ پنج میلیون جلد به چاپ برسد.

تقیانی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای افزایش تعاملات بین سازمان تأمین اجتماعی و حوزه کارفرمایی و بخاطر آشنایی بیشتر کارفرمایان با همه قوانین و مقررات این سازمان برای بهبود فعالیت‌های آنان است که امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها کارفرمایان در زمان فعالیت با مشکلات کمتری مواجه شوند.

کد خبر: 61287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =