ضرورت تشویق پزشکان برای فعالیت در مناطق محروم

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی پروفسور حسابی تفرش (استان مرکزی)، کمبود نیروی متخصص و فوق‌تخصص در شهرها و مناطق محروم را از مهمترین مسائل پیش روی حوزه سلامت بیان کرد و اتخاذ تدابیری برای ماندگاری پزشکان در این مناطق را ضروری دانست.

دکتر پریسا پارسا در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این درمانگاه در خیابان انقلاب تفرش و در زمینی به وسعت ۳۹۶۱ متر مربع و زیربنای ۲۵۵۴ متر مربع در سه طبقه احداث شده است، افزود: این مرکز درمانی از خدمات پزشک عمومی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، آزمایشگاه و داروخانه تشکیل شده است.

وی گفت: درمانگاه در سال ۱۳۹۷ توسط دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل فقید سازمان افتتاح و به بهره‌برداری رسید و درحال حاضر در یک شیفت صبح فعالیت می‌کند.

سرپرست درمانگاه پروفسور حسابی تفرش ادامه داد:‌ این درمانگاه تنها مرکز درمانی تآمین‌اجتماعی در شهرستان تفرش است و از این‌رو خدمات آن با استقبال بیمه‌شدگان مواجه می‌شود؛ به نحوی که ماهانه حدود ۲۰۰۰ بیمار در این مرکز پذیرش شده و از خدمات درمانی، تشخیصی و دارویی بهره‌مند می‌شوند.

پارسا نوسازی و فضای فیزیکی مناسب ساختمان، تجهیزات به‌روز، رعایت الزامات بهداشتی و ارائه خدمات دندانپزشکی را از جمله عوامل جلب توجه مردم به خدمات این درمانگاه بیان کرد و افزود: علاوه بر مردم منطقه، بسیاری از ساکنان مناطق اطراف مانند شهراب، دستجرد، فوجرد و فراهان برای بهره‌مندی از خدمات درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

او با اشاره به فعالیت ۸ نیروی انسانی در کادر درمان این مرکز، اعلام کرد: این تعداد شامل ۲ پزشک عمومی، یک دندانپزشک، یک داروساز، ۲ پرستار، یک ماما و یک کارشناس آزمایشگاه است. اما کمبودهایی نیز در این زمینه وجود دارد که از جمله آن می‌توان به نبود متخصص و عدم فعالیت مداوم دندانپزشک اشاره کرد.

سرپرست درمانگاه پروفسور حسابی تفرش بیان کرد: کمبود نیروی متخصص و فوق‌تخصص در شهرها و مناطق کوچک و محروم بسیار محرز است که باید با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به رفع این معضل تلاش کرد. در این راستا می‌توان با ایجاد امکانات و ارائه خدمات تشویقی به پزشکان، آن‌ها را به نحو مناسب در این مناطق توزیع کرد.

پارسا درباره برنامه‌های آینده این مرکز، گفت: با توجه به بهره‌مندی از کادر مجرب، فضای مناسب، تجهیزات کافی و استقرار استانداردهای درمانی درصددیم تا با جذب دندانپزشکان و پزشکان مجرب و اتخاذ تمهیدات لازم برای نگهداشت آنان در شهرستان تفرش، زمینه ارتقای خدمات درمانی را برای پاسخگویی بهینه به بیمه‌شدگان فراهم کنیم.

کد خبر: 61302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =