مراکز بهداشتی کارگاه‌های تولیدی ۴۰۰ درصد رشد داشته است

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی میزان رشد تعداد مراکز بهداشتی کارگاه‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی فعال در سطح کشور را در مدت تصدی دولت سیزدهم ۴۰۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، مرتضوی امروز ۳۰ خردادماه در حاشیه مراسم سیزدهمین جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان سلامت محور و خانه‌های بهداشت کارگری در جمع خبرنگاران بیان کرد: براساس داده‌های آماری وزارت کار، از زمان آغاز به‌کار دولت در حدود ۲ سال گذشته، با تکیه بر برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه بهداشت نیروی کار، رشد حدود ۴۰۰ درصدی مراکز فعال بهداشتی کارگاه‌ها رقم خورده است.

وزیر تعاون، کار ‌و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بهداشت، ایمنی و درمان‌های سرپایی کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: به استناد آموزه‌های دینی، با تکیه بر قانون اساسی و مقررات مندرج در قانون کار، جامعه کارفرمایی ترویج ایمنی بهداشت و ایمنی محیط کار را در راستای ایجاد محیط امن کاری عهده‌دار هستند.

مرتضوی همچنین به اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در راستای پیشگیری از گسترش مسئله اعتیاد و رشد آسیب‌های ناشی اجتماعی ناشی از آن در بین جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر و شیوع آن در بین جامعه فعال کارو تولید مورد تاکید و توجه قرار داد.

کد خبر: 61362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =