سیاست ایران بر پایه گسترش همکاری با کشورهای آفریقایی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به نقش مهم بورکینافاسو در منطقه آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران بر پایه گسترش همکاری با کشورهای آفریقایی به‌ویژه بورکینافاسو است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در دیدار با آقای «عیسی بورو» قائم‌مقام وزیر امورخارجه بورکینافاسو ضمن ابراز خرسندی از حضور هیأت بورکینافاسو در ایران اضافه کرد: سیاست‌های کلی دو کشور همسو بوده و اشتراکات زیادی بین دو دولت در راستای همکاری‌های دوجانبه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای چند بخش مهم است؛ تعاون که از سرمایه‌های خُرد مردم تشکیل شده است. نظارت بر روابط کار، مدیریت کارگری و کارفرمایی و دفاع از حقوق کارگران، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دفاع از حقوق معلولان و ... از جمله وظایف مهم این وزارتخانه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: این وزارتخانه به عنوان یکی از بازوهای اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران تجربیات باارزشی در صنایع تولیدی فولاد، سیمان، پتروشیمی، صنعت سلولزی، معادن و ... دارد که می‌تواند آن‌ها را در اختیار کشور دوست، بورکینافاسو قرار دهد.

«عیسی بورو» قائم‌مقام وزیر امورخارجه کشور بورکینافاسو در این دیدار ضمن قدردانی از استقبال شایسته ایرانیان گفت: این همکاری‌ها در بین رهبران دو کشور مشهود است و با اشتیاق و ظرفیت بالا از برگزاری اولین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی که مقرر است در مردادماه سال جاری در «واگادگو» تشکیل شود، استقبال خواهیم کرد و به‌نوعی خواهان ادامه روند همکاری‌ها در آینده هستیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به گسترش همکاری‌های دوجانبه گفت: آرزو داریم که این همکاری‌ها گسترش بیشتری پیدا کند. قائم‌مقام وزیر امورخارجه دولت بورکینافاسو همچنین از گشایش سفارت این کشور در ایران و معرفی سفیر این کشور خبر داد.

کد خبر: 61403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =