رسالت هنر در راستای تحقق رشد جمعیت

ربابه فاضل، هنرمند  گرافیست گفت: پرداختن به موضوعات مربوط به سیاست‌های افزایش جمعیت از درجه اهمیت بالایی برای جامعه برخوردار است و در این زمینه رسالت هنر و ایده های خلاق هنرمندان می‌تواند راهگشا باشد.

فاضل در حاشیه برگزاری رویداد فرداساز سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین تاکید کرد: با نگاه به داده‌های آماری حوزه فرزندآوری و جمعیت در کشور، شرایط مناسبی از این حوزه درک نمی‌شود و با ادامه این روند پیری جمعیت در کشور پدیده غالب در دهه‌های آینده خواهد بود.

او ادامه داد: با پیری و سالمندی جمعیت افزایش هزینه‌های زندگی نیز به مساله روز جامعه تبدیل شده و در این وضعیت با کاهش نیروی کار و طبیعتاً افزایش فعالیت نیروی کار موجود مواجه خواهیم شد. یکی از رسالت‌های هنر در این شرایط، پرداختن به دغدغه‌های جامعه است که در این مورد خاص نیز برگزاری کارگاه‌هایی مانند فرداساز می‌تواند تاثیرگذار باشد و این مسئله انگیزه من برای حضور در این رویداد کارگاهی است

این فارغ‌التحصیل گرافیک توضیح داد: هنرمندان خارج از موضوع هنر برای هنر، می‌توانند دغدغده‌های جامعه را درک کرده و در مسیر کمک به جامعه یاری‌رسان باشند و من در حوزه گرافیک این موارد را دنبال می‌کنم.

وی همچنین افزود: پیش از این به اقتضای شرایط جامعه، سیاست‌گذاری و حوزه تبلیغات جامعه، شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر توسط هنرمندان در حوزه‌های مختلف به تصویر کشیده می‌شد اما امروز نیاز جامعه به‌ویژه در حوزه جمعیت مسئله دیگری را پیش روی هنرمندان قرار داده که نیازمند ایده‌پردازی است.

شرکت کننده در رویداد فرداساز اضافه کرد: دیده شدن تصویرگری هنر در حوزه‌های جمعیت و فرزندآوری به مرور زمان در ذهن افراد جامعه ثبت شده و در ضمیر ناخودآگاه تغییر نظر جامعه را به دنبال خواهد داشت. به علت عدم امکان برخورد تک به تک با افراد جامعه، خلق ایده‌های ناب هنری زمینه تاثیرگذاری مستمر بر جامعه را موجب خواهد شد.

او ادامه داد: به این دلایل، کارگاه‌های هنری نظیر فرداساز امکان تاثیر مستمر و مثبت بر افکار عمومی را فراهم خواهد کرد و این نیازمند حمایت است.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی به نوعی آینده ساز افراد جامعه و شاغلان محسوب می‌شود، تحقق این مسئله در کنار فعالیت‌های این سازمان بیمه‌ای نیازمند تزریق ایده‌های هنری و ترکیب آن با خروجی اقدامات حوزه‌های ارتباط با جمعیت کشور است.

فاضل تاکید کرد: برگزاری کارگاه‌های اینچنین برد هنری ضرورت فعالیت‌های حوزه جمعیت را بیشتر خواهد کرد و مزایای آن برای جامعه، سازمان‌هایی مانند تأمین اجتماعی و هنرمندان ملموس خواهد بود.

کد خبر: 61411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =