ضرورت افزایش نیروهای کادر درمان تأمین‌اجتماعی

رئیس پلی‌کلینیک ۲۲ بهمن تامین‌اجتماعی قم، خدمات این مرکز را علاوه بر مردم منطقه با استقبال سایر ساکنان شهرک‌ها و روستاهای اطراف دانست و با توجه به بالا بودن تعداد مراجعه به این مرکز، افزایش نیروهای کادر درمان به ویژه در رشته‌های تخصصی درمانی و نیز نیروهای کارشناسی در رشته‌های پرستاری، مامایی و آزمایشگاه را ضروری دانست.  

دکتر نبیل اشکنانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز در مساحتی به وسعت ۹۲۵ متر مربع و زیربنای ۱۵۸۰ متر در سه طبقه احداث شده است، افزود: خدمات این پلی‌کلینیک در دو شیفت صبح و عصر برقرار است و مراجعه کننده‌ها در هر دو شیفت می‌توانند از خدمات ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، خدمات پرستاری شامل تزریقات و پانسمان، نوار قلب، اکو و تست ورزش و خدمات داروخانه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در شیفت صبح نیز خدمات رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و کمیسیون پزشکی ارائه می‌شود و خدمات تخصصی این مرکز نیز شامل قلب‌وعروق، زنان‌وزایمان، جراحی عمومی، مغزواعصاب، جراحی چشم، داخلی، عفونی، اعصاب‌وروان و اطفال است.

رئیس پلی‌کلینیک ۲۲ بهمن تامین‌اجتماعی قم، گفت:‌ با توجه به تنوع رشته‌های تخصصی و نیز فعالیت پزشکان عمومی، میزان استقبال از خدمات این پلی‌کلینیک درخور توجه است و براساس آمار در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۳۰ هزار و ۲۴۳ نفر از خدمات ویزیت این مرکز بهره‌مند شدند و تنها در یک ماه اسفند همان سال بیش از ۱۹ هزار نفر به این پلی‌کلینیک مراجعه کردند.

اشکنانی بیان کرد: خدمات مناسب پلی‌کلینیک سبب شده است تا علاوه بر مردم منطقه، بسیاری از ساکنان شهرک‌ها و روستاهای اطراف برای اقدامات درمانی خود به این مرکز مراجعه کنند.

او درباره تأمین داروهای مورد نیاز بیماران، افزود: داروها براساس فارماکوپه دارویی تأمین‌اجتماعی که براساس سطوح مراکز درمانی سرپایی و بستری تعیین شده است، تهیه شده و در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه ارائه دارو تنها براساس تجویز پزشکان معالج مرکز تحویل داده می‌شود، هیچگونه فروش یا ارائه داروی آزاد انجام نمی‌شود و نیز سایر محصولات دارویی قابل فروش در مرکز موجود نیست.

رئیس پلی‌کلینیک ۲۲ بهمن تامین‌اجتماعی قم، تاکید کرد:‌ به دلیل خرید به‌صورت متمرکز از شرکت‌های دارویی و وابسته بودن برخی از این شرکت‌ها به سازمان تأمین‌اجتماعی، مشکل تهیه دارو به صورت حاد وجود ندارد و تنها در مقاطعی که با کمبود برخی از اقلام دارویی مواجه بودیم، از طریق کاهش تعداد داروهای تحویلی تا حد امکان وضعیت بحران دارویی مدیریت شد.

اشکنانی تعداد نیروی انسانی فعال در این مرکز را ۷۲ نفر برشمرد و گفت:‌ از این تعداد، ۲۸ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد. از میان کادر درمان، ۱۱ پزشک عمومی، ۱۱ متخصص و یک دندانپزشک با پلی‌کلینیک همکاری دارند.

وی با اشاره به مهمترین چالش این مرکز، بیان کرد: یکی از مسائل مهم را کمبود نیروی انسانی تشکیل می‌دهد. درحال حاضر در حوزه خدمات تخصصی، نیازمند جذب نیروهای بیشتری از جمله متخصص داخلی، قلب، داخلی اعصاب، اطفال و دندانپزشک هستیم. علاوه بر آن ارائه برخی خدمات نیازمند افزایش نیروی انسانی است که از جمله آن می‌توان به کارشناس آزمایشگاه (مرد)، کارشناس مامایی، کارشناس پرستاری (مرد)، دارویار و کارشناس مسئول آزمایشگاه، اشاره کرد.

رئیس پلی‌کلینیک ۲۲ بهمن تامین‌اجتماعی قم، یکی از مهمترین برنامه‌های آینده این مرکز را تقویت ‌کلینیک‌های تخصصی همراه با افزایش تعداد متخصصان برشمرد و افزود: همچنین گسترش خدمات دندانپزشکی و جذب دندانپزشکان بیشتر پی‌گیری می‌شود. علاوه بر آن، حرکت به سمت استانداردسازی خدمات در زمینه ویزیت، تجویز منطقی دارو و آزمایش و نیز استفاده بهینه از امکانات سازمان از جمله مهمترین راهبردهای مدیریتی این پلی‌کلینیک را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: 61467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =