استقبال از خدمات دندانپزشکی درمانگاه سینا قزوین

سرپرست درمانگاه سینا قزوین، خدمات این مرکز به ویژه دندانپزشکی را با استقبال بیمه‌شدگان مواجه دانست به نحوی که در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ هزار و ۸۰۰ مراجعه به واحد دندانپزشکی انجام شده و به واسطه کیفیت مناسب، تأمین‌اجتماعی به عنوان مهمترین مرکز دندانپزشکی استان مطرح شده است.

دکتر مژگان صدیقی حسینی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه درمانگاه سینا یکی از مراکز درمانی سرپایی قزوین در منطقه شمال شهر است، افزود: این درمانگاه در مساحتی به وسعت ۳۵۸۹ متر مربع و زیربنای ۱۰۱۱ متر مربع در یک طبقه واقع شده است و در دو شیفت صبح و عصر خدمت رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: خدمات این مرکز شامل درمانگاه‌های تخصصی اطفال، جراحی عمومی و اعصاب‌وروان، درمانگاه عمومی، دندانپزشکی، داروخانه، تزریقات و رادیوگرافی دندان است.

سرپرست درمانگاه سینا قزوین، گفت: در این مرکز سه دندانپزشک در شیفت صبح فعالیت می‌کنند و کیفیت مناسب خدمات دندانپزشکی سبب شده است تا این درمانگاه به عنوان مهمترین مرکز دندانپزشکی در سطح استان مطرح شود.

صدیقی حسینی بیان کرد: همچنین سه پزشک عمومی و دو متخصص اطفال در شیفت‌های صبح و عصر حضور دارند. متخصص جراحی عمومی و متخصص اعصاب‌وروان نیز یک روز در هفته فعال هستند.

او میزان استقبال از خدمات این مرکز درمانی را مناسب دانست و افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۶ هزار و ۹۲۸ مراجعه به پزشک عمومی و ۲۰ هزار و ۷۹۵ مراجعه به دندانپزشکی انجام شده است. همچنین در این بازه زمانی ۴۳۲ جراحی و ۱۰۶ مراجعه به متخصص اعصاب‌وروان به ثبت رسیده است. علاوه بر آن، تعداد ۸۶ هزار و ۹۵۹ مراجعه به داروخانه، ۲۲ هزار و ۸۸ مراجعه به تزریقات و ۵۵۷۶ مراجعه به رادیولوژی تحقق یافته است.

سرپرست درمانگاه سینا قزوین، با اشاره به تمهیدات این مرکز برای تهیه داروهای مورد نیاز بیماران، گفت: با توجه به کمبود دارو در یکی دو سال اخیر، این مرکز با برقراری ارتباط مداوم با شرکت‌های دارویی، گام‌های موثری را برای تأمین‌ اقلام مورد نیاز دارویی برداشته است. همچنین با برگزاری جلسات و کمیته‌ نسخ با پزشکان مرکز، راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات دارویی مطرح می‌شود.

صدیقی حسینی ادامه داد: درحال حاضر کمبودی در زمینه اقلام دارویی بیماری‌های مزمن وجود ندارد؛ اما فراهم کردن برخی داروها مانند آنتی‌بیوتیک، شربت ضد سرفه و برخی آمپول‌های تزریقی به‌دلیل کمبود کشوری به سختی میسر می‌شود که در این مرکز با نهایت تلاش در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی تعداد نیروی انسانی شاغل در این مرکز را ۲۵ نفر برشمرد و گفت: این افراد شامل سه پزشک عمومی، متخصص اطفال، متخصص جراحی عمومی، متخصص اعصاب‌وروان، پزشک داروساز، سه پرستار، دو دارویار و یک رادیولوژیست در کادر درمان است.

سرپرست درمانگاه سینا قزوین، اعلام کرد: همچنین مسئول امور اداری، مسئول مالی، سه نیروی پذیرش، انباردار، تدارکات، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس بهداشت حرفه‌ای، نقلیه و خدمات سایر نیروهای فعال در این مرکز را تشکیل می‌دهد.

صدیقی حسینی یکی از مهمترین مسائل این درمانگاه را مستهلک بودن ساختمان و کمبود اعتبارات برای بازسازی درمانگاه بیان کرد و افزود: علاوه بر آن در حوزه کادر درمان با کمبود متخصص داخلی مواجه‌ایم که مراتب جذب آن درحال پیگیری است. در حوزه پشتیبانی نیز با توجه به بازنشسته شدن یک نیروی پذیرش و مامور شدن نیروی دیگر، نیازمند به‌کارگیری افراد جدید هستیم.

کد خبر: 61555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =