پذیرش روزانه ۳۵۰ بیمار در درمانگاه مهریز یزد

رئیس درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی مهریز یزد روزانه ۳۵۰ بیمار و ماهانه حدود ۱۰ هزار بیمار در این مرکز را نشان‌دهنده عمق میزان استقبال از درمان تأمین‌اجتماعی در شهرستان مهریز یزد دانست و برای پاسخگویی مناسب به مراجعه کننده‌ها، افزایش تعداد متخصصان را ضروری بیان کرد.

دکتر داود بیک خورمیزی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه زیربنای ساختمان درمانگاه به وسعت ۹۰۰ متر مربع است، افزود: در این مرکز پزشکان عمومی و متخصص مشغول به فعالیت بوده و خدمات آزمایشگاه، داروخانه، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی در دو شیفت صبح و عصر به بیمه‌شدگان و مراجعه کننده‌ها ارائه می‌شود.

وی در شرح این خدمات گفت: اقدامات دندانپزشکی شامل ویزیت، کشیدن، پر کردن و جرم‌گیری است و در واحد پرستاری خدمات تزریقات، پانسمان، نوارقلب، سرم‌تراپی، بخیه زخم زیر نظر پزشک و اعزام بیمار با آمبولانس عرضه می‌شود.

رئیس درمانگاه مهریز یزد، ادامه داد: خدمات مامایی نیز شامل ویزیت، مراقبت دوران بارداری و طرح غربالگری سرطان‌های زنان است. همچنین بیماران علاوه بر بهره‌مندی از ویزیت پزشکان عمومی، از ویزیت متخصصان داخلی، زنان و کودکان برخوردار می‌شوند.

بیک خورمیزی استقبال از خدمات این مرکز را بسیار چشمگیر دانست و افزود: روزانه به‌طور متوسط ۳۵۰ نفر و ماهانه حدود ۸ تا ۱۰ هزار نفر با توجه به شیوع بیماری‌های فصلی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه درمانگاه تنها مرکز ملکی سازمان در شهرستان مهریز به شمار می‌رود، بسیاری از افراد از مناطق مختلف شهرستان به این مرکز مراجعه می‌کنند و علاوه بر آن ساکنان شهرستان‌های اطراف مانند انار و شهربابک نیز خدمات خود را از این درمانگاه دریافت می‌کنند.

رئیس درمانگاه مهریز یزد، تاکید کرد: افزون بر ارائه خدمات درمانی رایگان، داروهای بیماران نیز بدون اخذ ریالی در اختیارشان قرار داده می‌شود و بسیاری از داروهای مورد نیاز و در تعهد سازمان تأمین‌اجتماعی در داروخانه درمانگاه موجود است.

بیک خورمیزی گفت: آن دسته از اقلام دارویی که با کمبود مواجه است، مانند سرم و آنتی‌بیوتیک‌ها، تلاش بر این است تا با رایزنی و پیگیری از شرکت‌های دارویی فراهم شود و تاکنون نیز موفق به تأمین این داروها شده و با چالش کمتری مواجه بودیم.

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ نیروی انسانی در این مرکز، ادامه داد: از این تعداد، ۱۸ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد. در میان کادر درمان، ۳ پزشک عمومی، ۵ متخصص، یک داروساز و یک دندانپزشک حضور دارند.

رئیس درمانگاه مهریز یزد، اعلام کرد: با توجه به حجم ارائه خدمات، تعداد کادر درمان متناسب با خدمات نیست و با ایجاد شیفت‌های اضافه امور درمان پی‌گیری می‌شود. درحال حاضر نیازمند جذب متخصص جراحی عمومی، متخصص قلب و عروق و زنان و زایمان برای پوشش هفتگی شیفت‌ها و یک متخصص داخلی برای پوشش کل شیفت‌های هفته هستیم. همچنین ضرورت به‌کار گیری یک کارشناس آزمایشگاه و یک پرستار مرد نیز وجود دارد.

بیک خورمیزی یکی از مهمترین مسائل کنونی این درمانگاه را محدودیت فضای فیزیکی بیان کرد و افزود: برای پاسخگویی مناسب به بیمه‌شدگان و با توجه به تعداد بالای مراجعه کننده‌ها، احداث یک درمانگاه جدید در دست اقدام قرار دارد.

او ادامه داد: همچنین درنظر است تا بخش هورمون‌شناسی در واحد آزمایشگاه فعال شود و این بخش اکنون به دلیل کمبود نیروی کارشناس آزمایشگاه، راکد مانده است. جذب یک نیروی دندانپزشکی از دیگر اموری است که پی‌گیری می‌شود.

رئیس درمانگاه مهریز یزد، ارتقای سطح درمانگاه از تخصصی به پلی‌کلینیک و ارتقای خدمات درمانگاه را در تمامی سطوح عمومی و تخصصی از مهمترین برنامه‌های آینده برشمرد.

کد خبر: 61649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =