نظارت‌های حوزه اشتغال مستمر و سخت‌گیرانه انجام می‌شود

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: با طراحی سامانه‌ها، نظارت بر حوزه اشتغال مستمر و سخت‌گیرانه انجام می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی در پنجمین نشست مشترک کارگروه تخصصی و قرارگاه عملیاتی اشــتغال استان گفت: براساس قوانین و اسناد بالادستی، رئیس‌جمهور بر حوزه‌های اشتغال و مسکن تأکید ویژه دارد.

او با اشاره به ایجاد بیش از یک‌میلیون فرصت شغلی در سال گذشته، افزود: برخی نهادها مانند آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان، اشتغال ایجادی خود را در سامانه ملّی رصد اشتغال کشور ثبت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: نظارت‌ها در حوزه اشتغال به سه شکل تلفنی، پیامکی و نظارت میدانی انجام شده و از سخت‌گیرانه‌ترین نظارت‌ها، نوع میدانی است که نزدیک به ۷۸ درصد صحت‌سنجی در این بخش انجام شده است.

وزیر کار به موفقیت‌های دولت سیزدهم در زمینه اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: براساس آمار ارائه‌شده مرکز آمار، کشور در دهه ۹۰ با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه بود که با اهتمام دولتمردان و تأکیدات آیت‌الله رئیسی در حال مهار است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید در بخش بازنشستگی کشوری، تأمین اجتماعی و بازنشستگی لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی داشته‌ایم، منهای بیمه بیکاری که ۱۸۵ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت و از طرف دیگر راستی‌آزمایی با بیمه اجباری نیز انجام شده است.

مرتضوی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ و همچنین سال ۱۴۰۱ نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه اجباری شدند یعنی برای اولین بار قراردادی بین آن‌ها به‌عنوان کارگر و کارفرما منعقد شده و کارفرما مقید به پرداخت بیمه شده است.

وزیر کار گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران در سه ماهه سوم، ما کم‌ترین نرخ بیکاری را در استان خراسان‌رضوی داشته‌ایم. اما این اقدامات کافی نیست و ما کارگزاران موظف به خدمت به مردم هستیم، مخصوصاً در حوزه اشتغال که حتماً در این حوزه کارها را انجام خواهیم داد.

او افزود: دولت توانست تا پایان سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۱۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی را پرداخت کند، صادرات نفت را از ۳۰۰ هزار بشکه به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رساند، هشت‌هزار مگاوات ناترازی تولید برق را در کشور جبران کرد و یک برنامه پنج‌ساله برای جبران ۲۴ هزار مگاوات ناترازی باقیمانده تولید برق را تدوین کرد.

مرتضوی همچنین در ادامه گفت: در سه‌ماهه گذشته از سال، نسبت به آن چه باید در سامانه رصد اشتغال ثبت می‌شد، ۲۷ یا ۲۸ درصد عقب هستیم و البته آمار خراسان‌رضوی در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری است.

کد خبر: 61839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =