نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در تمام مراکز درمانی

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی در تمام مراکز درمانی - تشخیصی  و ارائه‌دهنده خدمات در استان کرمان، اجرایی شده است گفت: در حال حاضر پزشکان و دندانپزشکان، ۱۰۰ درصد، داروخانه‌ها، ۹۸ درصد، درمانگاه‌ها، ۹۸ درصد و مراکز پاراکلینیکی، ۹۷ درصد نسخ خود را به‌صورت الکترونیک تولید می‌کنند.

حمیدرضا متولی‌زاده در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، پیرامون نحوه اجرای طرح دارویاری و رشد قیمت‌ها و نسخ در استان توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: طرح دارویاری از ۲۳ تیرماه سال گذشته به اجرا درآمد و تعداد داروهای مشمول طرح دارویاری در حال حاضر ۱۸۰۷ قلم دارو است که ۱۴۱۱ قلم بیمه‌ای و ۳۹۶ قلم غیربیمه‌ای است.

وی افزود: رشد عددی نسخ سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ در استان کرمان، ۳۵ درصد و رشد مبلغ سهم سازمان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۴۹ درصد است. ضمناً رشد میانگین ریالی سهم سازمان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان کرمان،۸۴ درصد بوده است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمان به مشکلات طرح دارویاری در استان اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم به‌روز رسانی API داروخانه‌های طرف قرارداد و بیمارستان‌های استان در برخی موارد، موجب پرداخت بیشتر توسط بیمه‌شدگان شده که با نظارت کارشناسان واحدهای بازرسی و نظارت بیمارستانی مدیریت درمان، اکثر موارد اصلاح شده است.

متولی‌زاده همچنین در تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک عنوان کرد: نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی در تمام مراکز درمانی - تشخیصی و ارائه‌دهنده خدمات در استان کرمان، اجرایی شده است. عمده چالش‌های قبلی به‌ویژه قطعی و کندی سامانه نسخه الکترونیک و سامانه‌های مرتبط با آن با اهتمام کارشناسان سازمان برطرف شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مشکل که نیاز به تلاش بیشتر در سال جدید دارد، رفع اختلال در ارسال نسخ مراکز ملکی سازمان به مؤسسات طرف قرارداد (داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی) است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر پزشکان و دندانپزشکان، ۱۰۰ درصد، داروخانه‌ها، ۹۸ درصد، درمانگاه‌ها، ۹۸ درصد و مراکز پاراکلینیکی، ۹۷ درصد نسخ خود را به‌صورت الکترونیک تولید می‌کنند.

متولی‌زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر سیاست، برنامه و اقدام جدیدی که استان کرمان برای سال ۱۴۰۲ خواهد داشت بیان کرد: پیگیری و کمک به رفع مشکلات سامانه الکترونیک اسناد بستری سازمان تأمین اجتماعی (رساء) در استان کرمان، تعامل بیشتر با سازمان‌های اجرایی، نظارتی و انجمن‌های صنفی مانند دانشگاه‌های علوم پزشکی، نظام‌پزشکی، انجمن داروسازان و...، تعامل بیشتر با درمانگران و مؤسسات تشخیصی - درمانی استان جهت ارائه خدمات مناسب به بیمه‌شدگان، تلاش در جهت کاهش پرداخت از جیب توسط بیمه‌شدگان و افزایش رضایت آنها با توسعه ارائه خدمت در شهرستان محل اقامت ایشان از اقداماتی است که در سال جاری انجام خواهیم داد.

کد خبر: 61846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =