جزئیاتی از اجرای طرح توسعه بیمارستان حکمت ساری

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران جزئیاتی از برنامه‌های توسعه بیمارستان حکمت ساری ارائه و هدف از این طرح توسعه را اجرای برنامه عملیاتی تحت عنوان بیمارستان کوچک‌مقیاس برای خروج فضاهای کلینیک و پاراکلینیک از بیمارستان عنوان کرد.

سیدرضا کاظمی‌نیا در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، در تشریح جزئیات برنامه‌های توسعه بیمارستان حکمت ساری گفت: فضاهای مدارک پزشکی، انبار دارویی، کلینیک‌ها و فضاهای اداری - درمانی در قالب طرح نوسازی در حال ساخت هستند و در شهریور ۱۴۰۲ عملیات ساختمانی آنها به پایان می‌رسد.

وی افزود: همچنین فضاهای لندری، آشپزخانه، CSSD، اورژانس، گرافی سی‌تی‌اسکن - رادیولوژی، CCU و ICU در قالب طرح بازسازی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران هدف از اجرای طرح توسعه را اجرای برنامه عملیاتی تحت عنوان بیمارستان کوچک‌مقیاس برای خروج فضاهای کلینیک و پاراکلینیک از بیمارستان عنوان کرد و افزود: استانداردسازی فضاهای درمانی که بر اساس آن بیمارستان‌ها به استاندارد ۶۴ تخت مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسند مدنظر ما بود.

کاظمی‌نیا برنامه‌های آینده این استان را در زمینه طرح‌های توسعه مراکز درمانی برشمرد و بیان کرد: اجرای برنامه‌های عملیاتی مربوط به ۶ درمانگاه مربوط به مصوبه طرح سطح‌بندی ۶۱ مرکز درمانی، خرید زمین برای احداث درمانگاه محمودآباد، استانداردسازی درمانگاه بیمارستان رازی چالوس، پروژه ساخت و انتقال ساختمان مدیریت درمان استان از طرح‌های آینده ما هستند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های موجود در فضای فیزیکی بیمارستان، پروژه‌های توسعه‌ای با پیگیری مدیریت درمان استان در سازمان مصوب شد که از آن میان می‌توان به احداث اورژانس جدید مرکز اشاره کرد که به بهره‌برداری هم رسید و توسعه بخش‌های جدید و فضاهای پشتیبانی بیمارستان نیز در حال انجام است و امید می‌رود در سال جاری وارد چرخه خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران با اشاره به جایگاه بیمارستان حکمت ساری در استان مازندران در قیاس با سایر مراکز درمانی گفت: بیمارستان حکمت یکی از مراکز درمانی بستری سازمان تأمین اجتماعی در سطح استان است و با دارابودن ۵۶ تخت فعال خدمات تخصصی متنوعی را به بیماران ارائه می‌کند.

کاظمی‌نیا افزود: خدمات این مرکز در بخش سرپایی در حوزه‌های مختلف درمانگاه عمومی و تخصصی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و آندوسکوپی ارائه می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ آمار مراجعات بخش سرپایی بیمارستان حکمت نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل بیش از ۳۴ درصد رشد داشته است. در بخش بستری نیز با جذب و به‌کارگیری پزشکان در گروه‌های مختلف تخصصی تلاش شد تا خدمات متنوع تشخیصی و درمانی به بیماران ارائه شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران در خصوص نوع ارائه خدمات در بیمارستان حکمت اضافه کرد: خدمات در رشته‌های تخصصی چشم، ارتوپدی، داخلی، جراحی عمومی، قلب، داخلی مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، کودکان، اورولوژی و گوش و حلق و بینی ارائه می‌شود. همچنین بیمارستان حکمت دارای تخت‌های ویژه بستری بیماران قلبی CCU و بیماران مراقبت ویژه ICU است.

کاظمی‌نیا ادامه داد: این بیمارستان در سال ۱۴۰۱ به ۴۴۳۳ بیمار خدمات بستری ارائه کرد که از آن میزان ۳۳۰۷ مورد آن در حوزه خدمات جراحی بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل آن در حوزه خدمات بستری ۲۴ درصد و در انجام اعمال جراحی ۳۶ درصد رشد داشت.

او گفت: در حال حاضر تعداد ۶۹ پزشک متخصص و ۱۲ پزشک عمومی در این مرکز درمانی مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

کد خبر: 61847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =