تلاش وزارت بهداشت برای پرداخت عادلانه به پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان این که تلاش می ‌کنیم تا پرداخت‌های پرستاری هرچه بیشتر به عدالت نزدیک شود، ولی اگر بخواهیم کارهای بزرگ انجام دهیم باید نگاهمان را به سمت خدمت بهتر به مردم برگردانیم، در عین حال گفت: پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی از وظایف مهم حوزه پرستاری است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، عباس عبادی در نشست توانمندسازی مدیران در دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خوی ضمن تبریک اعیاد غدیر و قربان گفت: هر لیدر در حوزه مسئولیتی خود باید چند نوع قدرت داشته باشد؛ قدرت تشویق و تنبیه که علیرغم سهل‌الوصول بودن بسیار مهم است. قدرت تخصص که اگر به عنوان مدیر بخش، دانش فنی خوبی داشته باشید نفوذتان در زیرمجموعه بیشتر می‌شود.
او ادامه داد: همه ما در یک تیم کار می‌کنیم و جزیره‌ای مستقل از نظام سلامت نیستیم پس تعاملات اجتماعی درون حرفه‌ای و برون حرفه‌ای، مانند تعامل با شورای شهر و فرمانداری و شهرداری باعث افزایش ضریب نفوذ یک لیدر می‌شود و قدرت اجتماعی او را بالا می‌برد که خوشبختانه این مهم در هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی خوی مشاهده می شود و نمایانگر توانمندی دیپلماسی رئیس دانشکده است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه به قدرت مرجعیت اشاره کرد و گفت: رفرنس باشید تا به عنوان نمادی از دانش و تجربه بتوانید مجموعه قدرت‌ها را در خودتان ایجاد کنید. به‌طوری که زیرمجموعه از عملکرد منصفانه شما راضی باشد، هرچند تنبیه شده باشد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از آفاتی که در دنیا دچار آن شده‌ایم بی‌تفاوتی نسبت به دیگران است. پاسخگویی اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی از وظایف مهم حوزه پرستاری است و مدل رفتاری باید به گونه‌ای باشد که مراجعه کننده بتواند به راحتی سوال خود را بپرسد.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، عبادی در مورد تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: اگر بخواهیم تعرفه گذاری را مهمترین اتفاق در حوزه پرستاری بدانیم یعنی تمرکز ما بر منافع فردی و اوضاع معیشت است. هرچند اتفاق بزرگی است و تلاش می کنیم تا پرداخت ها هرچه بیشتر به عدالت نزدیک شود، ولی اگر بخواهیم کارهای بزرگ انجام دهیم باید نگاهمان را به سمت خدمت بهتر به مردم برگردانیم.
او در پایان به فرهنگ گذشته در تاریخ طب ایران اشاره کرد و گفت: پزشکان در گذشته مطب نداشتند و برای معالجه بیماران به خانه آنها مراجعه می کردند و وقتی وارد خانه مردم می شدند فقط طبابت نمی کردند بلکه به عنوان رفرنس و مرجع به سایر امور مردم نیز توجه داشتند و این سبب ایجاد قدرت و محبوبیت در ذهن مردم می شد. بنابراین اگر امروز بخواهیم قدرت و محبوبیت بیشتری داشته باشیم باید در کنار مردم و به آنها وفادار باشیم؛ چرا که به زودی گیرنده این خدمات از سوی جوان‌ترها خواهیم بود.

کد خبر: 61856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =