مطالبه‌گری، کار مهم فعالان باشگاه تعاون است

مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطالبه‌گری را کار مهم و اصلی فعالان باشگاه تعاون عنوان کرد و گفت: باشگاه تعاون به‌عنوان یک نیروی مطالبه‌گر برای تحقق مطالبات تعاونگران، مطابق سند توسعه تعاون فعالیت می‌کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسکنی در نشست فعالان باشگاه تعاون سراسر کشور اضافه کرد: باشگاه تعاون در پاسخ به یک آسیب‌شناسی ایجاد شد و با پژوهش‌های انجام‌گرفته در ستاد و بازخوردها و موانع موجود در استان‌ها، باشگاه تعاون به‌عنوان رهیافتی برای توسعه بخش تعاون از طریق هم‌افزایی شناخته شد.

او افزود: باشگاه تعاون به‌ هیچ عنوان دولتی نیست و ابزاری مردمی در کنار سایر نهادهای مردمی بخش تعاون محسوب می‌شود.

مسکنی، باشگاه تعاون را زمینه‌ساز تقویت مشارکت اقتصادی مردم دانست و بیان کرد: به‌عنوان یک واسط و حلقه میانی، مطالبات بخش تعاون را از ما مطالبه و پیگیری کنید.

سیدامیرحسین جوزی، مدیرکل ترویج و تشکیل تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: شناسایی، جذب، هماهنگی، آموزش و معرفی کنشگران و فعالان داوطلب اجتماعی علاقه‌مند به حوزه تعاون به‌منظور ایجاد شبکه همکاری، مطالبه‌گری، نظارت و تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه تعاون و توسعه کمی و کیفی بخش تعاونی از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه تعاون است.

او طراحی باشگاه تعاون را داوطلبانه و فعالیتی با حضور و همراهی کنشگران غیردولتی و مردمی عنوان کرد و افزود: چشم‌انداز اجرای این طرح، تشکیل یک باشگاه تعاون در هر شهر و روستا در یک دوره چهارساله است.

جوزی، ماهیت باشگاه تعاون را نوعی سازمان تعاونی اجتماعی غیردولتی دانست و اضافه کرد: این نهاد مردمی نقش مهمی در تقویت روحیه مطالبه‌گری در بخش تعاون دارد.

کد خبر: 61886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =