فرهنگ کار در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت

محمد چکشیان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون علاوه بر وزیر کار که فرهنگ کار را جزو اولویت‌های شواری معاونت این وزراتخانه قرار داده‌اند، با تدبیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ کار در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چکشیان با اشاره به دغدغه فراگیری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای تمامی جامعه کار و تولید افزود: در این راستا بایستی نگاه ویژه‌ای به کارفرمایان، تشکل‌ها و کنشگران فعال این عرصه داشت.

معاون وزیر کار در نشست بررسی برنامه‌های تحولی حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ۱۴۰۲ و بررسی برنامه‌های سال گذشته ادارات‌کل استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دغدغه این وزارتخانه در فراگیری حداکثری برنامه‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای جامعه ۱۵ میلیونی کار و تولید، بیان کرد: در این راستا بایستی در حوزه توجه به استفاده از ظرفیت‌های اصناف و کارفرمایان بازنگری صورت بپذیرد.

او با بیان اینکه کارفرمایان از سه منظر تکالیف قانونی، وظایف اخلاقی یا همان مسئولیت اجتماعی و بهره‌وری اقتضا می‌کند در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ورود جدی داشته باشند، افزود: در حال طراحی یک مدل بر مبنای فعال‌کردن حلقه‌های میانی هستیم تا با استفاده از آن کنشگران مردمی و تشکل‌های فعال در حوزه فرهنگی اجتماعی را به کارفرمایان اتصال بدهیم و به‌عنوان حلقه میانی عمل کنیم.

وی در ادامه به اقدامات ستاد نهضت‌ ملی ارتقای فرهنگ کار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بعد از دو سال فعالیت مستمر ستاد، فرهنگ کار تبدیل به گفتمان مسئولین کشور شده و اکنون تلاش این ستاد تبدیل فرهنگ کار به گفتمان عموم جامعه است.

معاون وزیر کار افزود: دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز دغدغه ارتقای فرهنگ کار در جامعه را دارند و در همین راستا یک میز تخصصی را به حوزه فرهنگ کار در این شورا اختصاص داده‌اند.

چکشیان با ارزیابی عملکرد فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی یک‌ساله استان‌ها و تعیین ۵ استان برتر هر حوزه، افزود: ارزیابی استان‌ها بایستی با در نظر گرفتن شاخص میزان عملکرد مبتنی بر امکانات هر استان در نظر گرفته شود تا ارزیابی دقیقی باشد بنابراین در برنامه این معاونت است تا با نگاه به عملکرد مبتنی بر امکانات، رتبه هر استان از ۱ تا ۳۰ مشخص شود.

نشست بررسی برنامه‌های تحولی حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ۱۴۰۲ و بررسی برنامه‌های سال گذشته ادارات‌کل استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، جمعی از مدیران و رؤسای این حوزه معاونت، سرپرست فدراسیون ورزش کارگری، مدیران‌کل و مدیران اجتماعی استان‌ها و مشاوران معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

کد خبر: 61992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =