اختتامیه اولین جشنواره تجربه‌های ماندگار برگزار می‌شود

محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره تجربه‌های ماندگار با حضور صاحبان آثار برتر و جمعی از مدیران خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چکشیان درباره نخستین جشنواره تجربه‌های ماندگار اظهار کرد: در تمدن اسلامی بازنشسته سرمایه است و تجربه بازنشسته قابلیت بهره‌برداری دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیبازنشستگان را سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی توصیف کرد که باید برای بهره‌گیری از تجربیات ایشان برنامه‌ریزی دقیقی داشت.

او گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ کشور، در دولت سیزدهم تفکر شکل‌دهی ارتباط بین‌نسلی در راستای تکریم و بهره‌مندی از تجربیات بازنشستگان شکل گرفت.

وی افزود: نخستین دوره جشنواره تجربه‌های ماندگار با استقبال بیش از یک‌هزار نفر از خانواده بازنشستگان سراسر کشور روبرو و از میان آن‌ها ۳۹ اثر برگزیده شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امید است با مساعدت‌های شکل‌گرفته دوره دوم جشنواره با رفع ایرادهای دوره اول پرشورتر و با استقبال گسترده‌تر روبه‌رو شود.

چکشیان درباره فرآیند جشنواره که منجر به ارتباط بین‌نسلی بین بازنشسته و نسل آینده می‌شود، افزود: ساز و کار به این شکل بود که یک نفر از اقوام ایشان مثلاً فرزند یا نوه باید زندگی کاری بازنشسته و تجربیاتش را روایت می‌کرد.

وی در مورد چگونگی داوری آثار گفت: هیئت داوران این جشنواره متشکل از اساتید ادبیات دانشگاه‌های کشور بودند که آثار را براساس اتقان، تازگی و اسلوب ادبیات داستانی ارزیابی کردند.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه اختتامیه این جشنواره روز شنبه ۲۴ تیرماه در مجموعه فرهنگی، ورزشی تلاش برگزار می‌شود، گفت: در برگزاری نخستین دوره این جشنواره معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی فولاد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مشارکت دارند.

کد خبر: 62060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =