هر ۲۶ ثانیه یک نفر به خانواده تأمین اجتماعی اضافه می‌شود

براساس جدیدترین داده‌های آماری از تارنمای سازمان تأمین اجتماعی، در هر ۲۶ ثانیه به طور متوسط یک نفر به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی اضافه می‌شود. طبق این آمارها هر ۲ دقیقه پنج نفر به تعداد افراد تحت پوشش افزوده خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین، براساس جدیدترین آمارهای این نهاد بیمه‌گر، اکنون ۴۶ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۳۰۰ نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی تحت عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌گر هستند.

تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اکنون بیش از ۵۳ درصد جامعه ایران را تحت پوشش دارد که به واسطه خدمات گسترده بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی، افراد خدمات گیرنده از این نهاد روز به روز در حال افزایش است.

پوشش بیمه‌ای یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر در دولت سیزدهم

طبق داده‌های آماری از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر در قالب بیمه‌های اجباری، اختیاری، مشاغل سخت و زیان‌آور و بیمه فراگیر خانواده ایرانی به جمعیت تحت پوشش سازمان افزوده شد.

پیش از انقلاب حدود ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیونی کشور از خدمات بیمه‌های اجتماعی بهره‌مند بودند اما اکنون ۷۳ درصد جامعه ۸۵ میلیونی تحت پوشش این بیمه‌ها قرار دارند. طبق داده‌های آماری ۵۳ درصد جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی و ۲۰ درصد جمعیت کشور از دیگر سازمان‌ها و صندوق‌های بیمه‌گر خدمات دریافت می‌کنند.

سازمان تأمین اجتماعی طبق اصل ۲۹ قانون اساسی و سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی تکلیفی مهم برای پوشش فراگیر بیمه‌ای به عهده دارد که در این راستا برجهت پوشش خدمات بیمه، درمان و بازنشستگی برای ۲۷ درصد از افراد فاقد بیمه، نیز اقدامات موثری را در دست برنامه‌ریزی و اجرا دارد.

ارائه بیش از ۱۳ میلیون خدمت به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران

تأمین اجتماعی که در بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی به همه افراد تحت پوشش خود یعنی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران مسئولیت سنگینی را دارد براساس شمارشگر لحظه‌ای ارزش خدمات بیمه‌ای ارائه شده در سال ۱۴۰۲ میزان خدمات گسترده‌ای را در بستر الکترونیک و از طریق شعب بیمه‌ای و مراکز درمانی به جامعه هدف ارائه می‌دهد.

طبق این آمارها تعداد خدمات بیمه‌ای غیرحضوری ارائه شده به جامعه هدف تا ۲۱ تیرماه سال‌جاری ۱۳ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۵۰۰ خدمت بوده است و تعداد مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری نیز با ۵۰ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۲۰۰ هزار خدمت از سوی این سازمان به ثبت رسیده است.

طبق داده‌های آماری ارزش نهایی خدمات بیمه‌ای در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۷۸ هزار و ۱۴۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان برآورد شده است که البته این خدمات به دلیل لحظه‌ای بودن روند افزایشی دارد.

متوسط ارزش خدمات ارائه شده به جامعه تحت پوشش نیز در تارنمای تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است که هر ثانیه به طور متوسط بیش از ۱۳.۵ میلیون تومان، هر دقیقه به طور متوسط بیش از ۸۱۴ میلیون تومان، هر ساعت به طور متوسط بیش از ۴۸.۸۶ میلیارد تومان و هر روز به طور متوسط بیش از ۱.۷ هزار میلیارد تومان به عنوان ارزش خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران محسوب می‌شود.

ارائه خدمات بیمه‌ای کوتاه‌مدت و بلندمدت به جامعه هدف

سازمان تأمین اجتماعی که بزرگترین نهاد ارائه‌دهنده خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران محسوب می‌شود به مستمری‌بگیران خدمات بلندمدت پرداخت مستمری را به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در طول سال به عهده دارد. براساس آمارهای موجود ماهانه ۳۸ هزار میلیارد تومان و سالانه ۴۶۰ میلیارد تومان برای اجرای تعهدات سازمان هزینه می‌شود.

براساس اطلاعات تارنمای تأمین اجتماعی میزان خدمات بیمه‌ای بلندمدت ۱۲۹ سازمان به جامعه هدف هزار و ۲۶۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون خدمت و میزان خدمات بیمه‌ای کوتاه‌مدت ۳ هزار و ۶۶۶ میلیارد و ۳۴۵ میلیون خدمت به ثبت رسیده است.

تارنمای تأمین نما سازمان تأمین اجتماعی با محوریت ارائه شفاف اطلاعات در زمینه جامعه تحت پوشش و میزان هزینه‌های خدمات سازمان در بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی در راستای ارتقاء شفافیت و دسترسی همگان به اطلاعات و آمار این نهاد بیمه‌گر در بستر فضای مجازی به آدرس tamin-nama.ir در دسترس همه مردم قرار دارد.

کد خبر: 62109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =