افزایش ۸۴ درصدی پرداخت‌ تعهدات تامین‌اجتماعی به جامعه تحت پوشش بوشهر

سرپرست اداره کل تامین‌اجتماعی استان بوشهر از افزایش ۸۴ درصدی پرداخت تعهدات تامین اجتماعی استان بوشهر طی سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان بوشهر، محمدجواد بازدرهوا، در حاشیه برپایی میز خدمت به‌مناسبت هفته تامین‌اجتماعی در مصلی نماز جمعه بوشهر بیان کرد: در سه ماه نخست امسال یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان به جامعه هدف زیر پوشش تامین‌اجتماعی این استان پرداخت شده است. این مبلغ شامل ۳۱ میلیارد تومان بیمه بیکاری، یک‌هزار میلیارد تومان بابت تعهدات بلند مدت و ۲۸ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت است که نسبت به ۵۱۰ میلیارد تومان مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در زمان حاضر یک هزار و ۵۸۳ نفر در استان بوشهر ماهانه ۱۱ میلیارد تومان مستمری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار و ۴۰۰ سهمیه وام به مبلغ بیش از ۱۴ میلیارد تومان به ۹۵۰ نفر پرداخت شده است گفت: امسال نیز مبلغ ۳۱۰ سهمیه پرداخت وام به مبلغ ۲۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه تخصیص یافته که با بارگذاری در سیستم در اختیار مستمری‌بگیران قرار می‌گیرد و در انتظار سهمیه های بعدی هستیم.

بازدرهوا با اشاره به تأخیر در پرداخت بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران بیان کرد: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب مردم در بخش درمان به غیر از بیماری نباید مشکل دیگری داشته باشند در همین ارتباط با هماهنگی انجام شده با بیمه آتیه‌سازان تلاش شده که بررسی مدارک و مستندات درمانی بازنشستگان در مدت یک ماه انجام شود.

وی با اشاره به پرداخت ۵۰ درصد سرانه بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران از سوی دولت افزود: تلاش شده که مطالبات مستمری‌بگیران در زمان کوتاه پرداخت شود.

بازدرهوا ادامه داد: کل تعهدات پرداختی بابت هزینه درمان به بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی استان بوشهر در سال گذشته یک‌هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان بوده است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر درباره بیمه دانشجویان بیان کرد: دانشجویان در مدت تحصیل خود هیچ سابقه بیمه ای نداشتند اما امروز این امکان فراهم شده که خود را بیمه و پس از فارغ التحصیلی همزمان با ورود به بازار کار هر فرد سابقه سه تا چهار سال بیمه داشته باشد .

وی با اشاره به بیمه شدن چهار هزار و ۵۴۲ زن خانه دار در استان بوشهر گفت: زنان خانه دار می‌توانند با نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد خود را بیمه کنند.

کد خبر: 62230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =