پذیرش روزانه ۱۷۰۰ بیمار در درمانگاه شماره ۳ اراک

رئیس درمانگاه تخصصی شماره ۳ اراک، خدمات این مرکز را با توجه به عواملی مانند رایگان بودن و نیز موقعیت جغرافیایی و دسترسی آسان مردم به درمانگاه، با اقبال توجه مردم مواجه دانست به نحوی که روزانه حدود ۱۷۰۰ نفر در این مرکز پذیرش می‌شوند.

دکتر امیرعباس رضایی آشتیانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به فضای فیزیکی این درمانگاه که در مساحتی به وسعت ۴۱۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۳۰۰ متر مربع واقع شده است، افزود: این مرکز در دو نوبت صبح و عصر فعال بوده و مراجعه کننده‌ها می‌توانند از خدمات ویزیت پزشکان عمومی و متخصصان اطفال، داخلی، عفونی و زنان و زایمان بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین خدمات آزمایشگاه، تزریقات، داروخانه، پذیرش و مرکز اعزام بیماران الکتیو از دیگر این امکانات این مرکز به شمار می‌رود.

رئیس درمانگاه تخصصی شماره ۳ اراک، گفت: روزانه حدود ۱۷۰۰ نفر در این مرکز پذیرش می‌شوند و ارائه خدمات توانسته است رضایت‌مندی حدود ۷۰ درصدی مخاطبان را جلب کند و و این مرکز را در زمره درمانگاه‌های محبوب و مورد توجه مردم استان قرار دهد.

رضایی آشتیانی بیان کرد: جزئیات آماری نیز گویای عمق میزان استقبال از خدمات است؛ به نحوی که ماهانه حدود ۱۲ هزار نفر توسط پزشکان عمومی و ۴ هزار نفر توسط پزشکان متخصص ویزیت می‌شوند که این میزان سالانه حدود ۱۵۰ هزار ویزیت پزشکان عمومی و ۴۸ هزار ویزیت پزشکان متخصص را شامل می‌شود.

او افزود: همچنین در واحد داروخانه ماهانه ۱۴ هزار و سالانه ۱۷۲ هزار مراجعه انجام می‌شود. واحد تزریقات نیز ماهانه پذیرای ۷ هزار مراجعه است که این میزان سالانه ۶۸ مراجعه را تشکیل می‌دهد. در واحد آزمایشگاه نیز ماهانه ۸۰۰ نفر و سالانه حدود ۱۰ هزار نفر پذیرش می‌شوند.

رئیس درمانگاه تخصصی شماره ۳ اراک، درباره تمهیدات مدیریتی این درمانگاه برای تأمین داروهای مورد نیاز بیماران، گفت: تلاش بر این است که تمام داروهای اصلی مورد نیاز بیماران تهیه شود و در شرایط کمبود دارو، قائل به سهمیه‌بندی اقلام دارویی از سوی وزارت بهداشت هستیم؛ از طرفی با تهیه به‌موقع برخی اقلام دارویی که احتمال کاهش آن‌ها پیش‌بینی می‌شود، اجازه نمی‌دهیم تا مشکل جدی در زمینه دسترسی بیماران به دارو ایجاد شود؛ این شرایط به ویژه در همه‌گیری کرونا محسوس بود و در دوره‌های اوج این بیماری، هیچ‌گاه با کمبود سرم و داروهای مورد نیاز مواجه نشدیم.

رضایی آشتیانی تعداد نیروی انسانی فعال در این درمانگاه را حدود ۳۸ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد، ۲۰ نفر را کادر اداری، مالی، پشتیبانی، تزریقات، آزمایشگاه و داروخانه تشکیل می‌دهد. همچنین ۷ پزشک عمومی، ۲ داروساز و ۹ پزشک متخصص مجموعه کادر درمان را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: هرچند تاکنون خدمات این مرکز توسط این تعداد نیروی انسانی به نحو احسن ارائه شده است؛ اما برای ارائه بهتر خدمات، نیاز به تکمیل کادر درمان و جذب پزشک متخصص و پرستار داریم.

رئیس درمانگاه تخصصی شماره ۳ اراک، ادامه داد: متاسفانه نظام پرداختی فعلی، جذابیتی برای نیروهای متخصص جهت همکاری با ما ندارد و فاصله تعرفه‌های دولتی با بخش خصوصی در عمل جذب پزشکان متخصص را دشوار کرده است.

رضایی آشتیانی با بیان اینکه درمان سازمان تأمین‌اجتماعی نقش برجسته‌ای در حوزه سلامت دارد، گفت: جایگاه تأمین‌اجتماعی در پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی و نیز ارائه رایگان درمان در مراکز ملکی، به ویژه در شرایط کنونی کشور که در اثر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم، تورم و افزایش نرخ ارز، هزینه‌های دارویی و درمانی افزایش یافته است، بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: خدمات درمانگاه شماره ۳ اراک نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و دسترسی آسان ساکنان منطقه غرب اراک به خدمات این مرکز، با اقبال توجه مواجه شده و مرکز ارتباطات مردمی (CRM) سازمان تأمین‌اجتماعی نیز میزان رضایت‌مندی مراجعه کننده‌ها را از خدمات این مرکز در سطح بالا اعلام کرده است.

رئیس درمانگاه تخصصی شماره ۳ اراک، جذب پزشکان متخصص، دندانپزشک و بهبود فضای فیزیکی انبار دارو و تجهیزات را به عنوان مهمترین برنامه‌های این مرکز اعلام کرد که در راستای افزایش کمیت و کیفیت خدمات و در مسیر ارتقای رضایت‌مندی بیمه‌شدگان در دست اقدام قرار دارد.

کد خبر: 62275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =