تشکیل صندوق کمک به بیماران صعب‌العلاج توسط مدیریت درمان تامین‌اجتماعی کرمان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان کرمان در دیدار با امام جمعه شهر کرمان از تشکیل صندوق ویژه کمک به بیماران صعب‌العلاج خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان کرمان ، امین فخر، مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان در دیدار با حجة الاسلام، حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان بیان کرد: خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان کرمان به صورت مستقیم از طریق سه بیمارستان و ۱۴ درمانگاه به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود و به صورت غیر مستقیم از طریق عقد قرارداد با بیش از ۱۶۰۰ موسسه تشخیصی و درمانی، خدمات درمانی برای بیمه‌شدگان تامین و خریداری می‌شود.

فخر با بیان اینکه ۴۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند گفت: در مجموع ۵۰۰ تخت بستری در استان وجود دارد که ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان را تشکیل می‌دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: در سال گذشته چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مراجعه سرپایی به مراکز ملکی انجام شده است و ۵۲ هزار بیمار نیز خدمات بستری از این مراکز دریافت کردند همچنین بیش از ۹ میلیون بار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی طرف قرارداد صورت گرفته و ۱۸۶ هزار بیمار از خدمات بستری استفاده کرده‌اند.

فخر همچنین به اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان کرمان اشاره کرد و افزود: ضریب نفوذ نسخه الکترونیک در استان ۹۸ درصد است.

مدیر درمان در ادامه سخنان خود به اجرای طرح دارویار پرداخت و افزود: با اجرای این طرح ارز ترجیحی از طریق بیمه‌ها توزیع می‌شود و ۲۴۳ قلم دارو به لیست تعهدات دارویی سازمان اضافه شده است.

وی همچنین از تشکیل صندوق ویژه کمک به بیماران صعب‌العلاج خبر داد و افزود: این بیماران با ارائه مستندات هزینه‌های درمانی، از کمک هزینه این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

حجة الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: سازمان تامین‌اجتماعی رسالت بزرگی بر عهده دارد و موجب آرامش در جامعه می‌شود و درعمل هم نشان داده که به این سمت حرکت می‌کند.

وی افزود: بیمه‌شدگان به این سازمان امید دارند و آمارها نشان می‌دهد که تحولات عظیمی در این سازمان رخ داده است.

علیدادی سلیمانی یادآور شد : لازم است تحولات در سازمان تامین‌اجتماعی ادامه داشته باشد و مدیریت منابع ارتقاء یابد.

کد خبر: 62282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =