دیپلماسی مهارت از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای است

غلامحسین حسینی‌نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای نهضت مهارت‌آموزی را نیاز روز کشور دانست و گفت: دیپلماسی مهارت و گسترش ارتباطات با کشورهای مختلف از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسینی‌نیا در حاشیه بازدید وزیر کار جمهوری عراق از مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای بیان کرد: تربیت نیروی انسانی توانمند و ماهر از اصولی‌ترین محورهای برنامه هفتم توسعه تعریف شده است.

او افزود: بیش از ۱۱ هزار دوره آموزشی در زمینه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات در دو بخش دولتی و خصوصی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

معاون وزیر کار با اشاره به برنامه‌های دولت مردمی برای توسعه دیپلماسی مهارت‌محور، توضیح داد: با همکاری گسترده وزارت امور خارجه اقدامات خوبی انجام شده و با بیش از ۳۵ کشور میز همکاری تعریف کرده‌ایم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تأکید بر گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه، ادامه داد: با جمهوری عراق در خصوص اعزام مربی، راه‌اندازی کارگاه‌های مهارتی و حضور کارآموزان در مراکز ایران توافقاتی انجام شده است.

کد خبر: 62349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =