توضیح وزیر کار درباره مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک و سرم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید انواع سرم و آنتی‌بیوتیک در هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی تامین، گفت: مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک و سرم در سال جاری برطرف شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته(دوشنبه، ۲ مرداد) برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان راهی مجلس شد و در این قالب توضیحات متعددی درباره فعالیت زیرمجموعه‌های این وزارتخانه از جمله شرکت سرمایه‌گذاری تامین(شستا)، هلدینگ سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) و شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین(تیپیکو) پرداخت.

سید صولت مرتضوی در بخشی از این توضیحات به مبحث تامین دارو اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اشاره شده به تامین دارو برمی‌گشت و ما در ابتدای کار با دو مشکل اساسی در این زمینه مواجه بودیم چرا که با کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در این راستا خطوط مختلفی برای توسعه سرم تعریف شد به طوری که تولید آن را از ۳ میلیون واحد در ماه به ۴.۲ و الان به ۶ میلیون واحد رساندیم. همچنین روزانه میزان قابل توجهی آنتی‌بیوتیک تولید می‌شود که بر این اساس مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک و سرم امسال برطرف شد و با راه‌اندازی خط تولید، تولید سرم از ۳.۲ میلیون واحد به ۶ میلیون واحد رسیده است.

پیش از این منصور نکویی‌نیا، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین نیز در گفتگویی با آتیه‌آنلاین در ارتباط با مشکل کمبود آنتی بیوتیک که سال قبل رخ داده بود، گفت: در زمان کمبود دارو شرکت‌های تولیدکننده سه تا شش‌ماه قبل از تولید باید مقدمات تأمین مواد اولیه را در داخل و خارج از کشور فراهم کنند.

وی در عین حال گفت: «در دوران کرونا توانستیم داروهای مورد نیاز را فراهم و جوّ روانی جامعه را حفظ کنیم. از سوی دیگر در دوران کرونا مصرف آنتی‌بیوتیک به‌دلیل استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافت، اما بازگشایی مدارس و شیوع آنفولانزا دوباره استفاده از آنتی‌بیوتیک را افزایش داد.»

نکویی‌نیا با اعلام اینکه در حال حاضر تولید آنتی‌بیوتیک هشت برابر شده است، گفت: «در حال حاضر ۹ نوع آنتی‌بیوتیک در شرکت آنتی‌بیوتیک ایران در مازندران تولید می‌شود. بر همین اساس و با رشد تولیدات مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور حل شده است.»

کد خبر: 62493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =