درمانگاه تأمین‌اجتماعی کلیبر به زودی افتتاح می‌شود

مدیردرمان تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی، ضمن تشریح عملکرد این مدیریت در بخش‌های درمان مستقیم و غیر مستقیم، برنامه‌های در دست اقدام و اجرای طرح‌های توسعه مراکز درمانی این استان از آمادگی افتتاح درمانگاه کلیبر پس از جذب نیروی انسانی خبر داد.

دکترسید حسن سیدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مدیریت ۲ بیمارستان و ۱۵ درمانگاه تأمین‌اجتماعی را در زیرمجموعه خود دارد، افزود: سالانه حدود ۳۳ هزار بیمار بستری و ۳ میلیون بیمار سرپایی در این مراکز پذیرش می‌شوند.

وی ادامه داد: عملکرد هزینه‌ای این مدیریت در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بود که حدود ۲ هزار میلیارد تومان این رقم به درمان غیرمستقیم اختصاص یافت.

مدیردرمان تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اولویت برنامه‌های این مدیریت، گفت: انجام طرح‌هایی مانند احداث ساختمان مدیریت درمان، خرید راهبردی اسناد پزشکی، احداث ساختمان جدید بیمارستان ۲۹ بهمن و احداث درمانگاه‌ در شهرستان‌های هریس، بستان‌آباد و کلیبر در دست اقدام قرار دارد.

سیدی بیان کرد: بیمارستان جدید ۲۹ بهمن در محل محوطه بیمارستان فعلی به عنوان یک مرکز عمومی ۳۰۰ تختخوابی ساخته می‌شود و در نتیجه از تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال برخوردار خواهد بود.

او اعلام کرد: درحال حاضر احداث این بیمارستان در مرحله تهیه نقشه‌های معماری و ارائه آن به شهرداری جهت اخذ پروانه ساخت قرار دارد. بودجه احداث بیمارستان نیز به دلیل اجرای پروژه از سوی شرکت مهندسان مشاور خانه‌سازی ایران، برعهده سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد و فضای فیزیکی و نیروی انسانی این طرح برابر با تشکیلات پروژه در آینده ابلاغ خواهد شد.

مدیردرمان تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی درباره روند احداث درمانگاه کلیبر افزود: بهسازی و بازسازی محوطه عمومی درمانگاه که در طبقه همکف شعبه تأمین‌اجتماعی قرار دارد، به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است که پس از جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون استخدام افتتاح می‌شود.

سیدی درمانگاه‌های عجب‌شیر، هشترود و ملکان را که در سال‌های اخیر افتتاح شده‌اند، از دیگر برنامه‌های توسعه‌ درمان این مدیریت برشمرد.

وی در ادامه به شرح اقدامات انجام شده در بخش درمان غیرمستقیم پرداخت و گفت: در این استان، تأمین‌اجتماعی با ۲۷۸۵ مرکز درمانی اعم از مراکز بستری دولتی، خصوصی، مطب‌ها، مراکز آزمایشگاهی و تصویربرداری طرف قرارداد است.

مدیردرمان تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۶۱۳ نفر از جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار دارد، بسیاری از بیمه‌شدگان برای دریافت خدمات درمانی به مراکز ملکی مراجعه می‌کنند؛ به نحوی که در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۸ میلیون مراجعه به مراکز درمانی سرپایی انجام شده است که نشان می‌دهد به ازای هر بیمه شده ۸.۵ خدمت درمانی ارائه شده است.

سیدی افزود: همچنین در سال مذکور تعداد ۱۹۲ هزار بیمار در بخش بستری پذیرش شده‌اند که این آمار نیز نمایانگر آن است که از میان هر ۱۰۰ نفر ۹ نفر از خدمات بستری بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: عواملی مانند رایگان بودن خدمات در مراکز ملکی، گرانی درمان در بخش‌های خصوصی و کیفیت مناسب خدمات تأمین‌اجتماعی سبب استقبال روزافزون بیمه‌شدگان از مراکز ملکی شده و مراجعه به این مراکز را در اولویت اول بیمه‌شدگان قرار داده است.

مدیردرمان تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: از منظر آماری نیز میزان رضایت‌مندی بیماران از خدمات تأمین‌اجتماعی در بخش بستری حدود ۹۰ درصد و در بخش سرپایی به میزان ۸۳ درصد اعلام شده است.

سیدی یکی از مهمترین برنامه‌های آینده حوزه درمان تأمین‌اجتماعی را در این استان، احداث درمانگاه در شهرستان‌های فاقد درمانگاه با توجه به برنامه سطح‌بندی مراکز درمانی برشمرد و افزود: همچنین ارتقای سطح درمانگاه‌های موجود از عمومی به تخصصی، توسعه فضای فیزیکی درمانگاه‌های قدیمی و طرح توسعه اورژانس بیمارستان عالی‌نسب و افزایش تخت‌های این مرکز از ۳۰۰ به ۶۰۰ تخت از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

کد خبر: 62654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =