تأمین اجتماعی تکیه‌گاه حدود ۵۰ میلیون نفر است

علی جهانی، کارشناس بیمه‌های اجتماعی با اشاره به خدمات گسترده این سازمان در راستای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش گفت: تأمین اجتماعی که امروز به عنوان تکیه‌گاه حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور است باید با مشارکت بیشتر دولت تقویت شود.

جهانی در گفت‌و گو با آتیه آنلاین افزود: از طرفی دولت باید در سیاستگذاری، برنامه‌های بودجه بندی سالانه برای تأمین اجتماعی تعریف درست و دقیقی داشته باشد و با در نظر گرفتن بودجه‌ای را برای این سازمان، در راستای ارتقاء خدمات این نهاد بیمه‌گر همکاری و همراهی داشته باشد.

او بیان کرد: همچنین دولت باید به هزینه‌هایی که به دلیل افزایش قیمت‌ها به تأمین اجتماعی تحمیل می‌شود، به این نهاد بیمه‌ای کمک کند تا این همه خسارت و فشار بر سازمان کاهش داده شود.

به گفته او، در صورتی که کمک‌های دولت به سمت توانمندی و توانایی بیشتر سازمان تأمین اجتماعی حرکت کند، به طور یقین این نهاد نیز در مسیر کارآمدتر شدن، تقویت و پایداری بیشتر حرکت خواهد کرد و این موضوع به ایفای بهتر تعهدات سازمانی در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران کمک می‌کند.

سهم تأمین اجتماعی در بودجه کشور دیده شود

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: یکی از مباحث مهم این است که باید در سال‌های آینده در بودجه‌ریزی و در بودجه کشور سهم تأمین اجتماعی در حوزه بازنشستگی، مستمری، مطالبات، پوشش بیمه‌ای و حوزه معافیت بیمه‌ای دیده شود.

او بیان کرد: با این اقدام همه جانبه می‌توان با همگرایی بین همه متغیرها تأمین اجتماعی داشت که بتواند موضوع پیشی گرفتن مصارف بر منابع را مدیریت کرده و به پایداری صندوق کمک شود.

جهانی ادامه داد: در صورت تحقق این موضوعات، تأمین اجتماعی می‌تواند ضمن ارتقاء خدمات خود، در راستای پاسخگویی گسترده به نیاز مخاطبان و ذینفعان برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.

به گفته وی، با توجه به اینکه مخاطبان در طبقه‌بندی‌های مختلف و با فراوانی قابل توجهی روبه‌رو بوده به طور قطع نیازمند داشتن تأمین اجتماعی پایدار، پویا و کارآمد هستند تا از بُعد اقتصادی و درآمد و هزینه بتواند چشم‌انداز و برنامه ‌یزی خود را برای سال‌های آینده تعریف کند.

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: از این طریق نیز تأمین اجتماعی می‌تواند افق و برنامه‌های جامع در آینده داشته باشد و هر روز به ارتقاء کمی و کیفی خدمات کمک کند.

او ادامه داد: در صورتی که تأمین اجتماعی پویا و کارآمدی در جامعه وجود داشته باشد، به طور یقین در راستای تأمین معیشت مخاطبان، مشتریان و رضایتمندی بازنشستگان و بیمه‌شدگان و جامعه هدف تحت پوشش بهترین برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری را خواهد داشت.

جهانی افزود: اکنون سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۵۳ درصد جامعه را تحت پوشش دارد که در این راستا تعهدات خود را در قبال چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران در بخش‌های سه‌گانه بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی ارائه می‌کند.

کد خبر: 62709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =