ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از ۶ هزار مددجوی بهزیستی در آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی از ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از ۶ هزار مددجوی بهزیستی در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی، مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی گفت: در بحث توانمندسازی جمعیت با هدف تسهیل‌گری اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی استان ضمن فراهم کردن امکان برخورداری از خدمات آموزشی و آماده‌سازی شغلی برای شش هزار و ۱۷۸ نفر با مبلغ ۴۲۳ میلیارد تومان در کنار حفظ کسب و کار، ایجاد اشتغال پایدار کرده است.

فرگل صحاف ادامه داد: در بیست و سه ماه آغاز به کار دولت سیزدهم خدمات مختلفی از قبیل ساخت و تحویل مسکن به یک هزار و ۴۱۲ خانوار، اشتغال و تثبیت شغلی به ۱۷ هزار و ۶۴۰ نفر از مددجویان و معلولان، صدور مجوز فعالیت از طریق سامانه کسب و کار به ۱۲۷ نفر، مناسب‌سازی منزل و خودرو ۸۳۰ نفر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و... انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: آماده‌سازی شغلی زنان سرپرست خانوار، پرداخت کمک هزینه لوازم ضروری زندگی، پرداخت سرمایه کاری بلاعوض، تقویت و توسعه گروه‌های همیار زنان و بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری اقداماتی هستند که در حوزه توانمندسازی خانواده و زنان انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دومین سفر رئیس جمهوری به استان ۷۵۹ مراجعه کننده به میز ارتباطات مردمی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی داشتیم، ادامه داد: نزدیک سه هزار درخواست از طریق سامانه ۱۱۳ تلفنی، اینترنتی و نامه این اداره کل ارجاع داده شده است و استاندار آذربایجان شرقی پیگیر جذب اعتبارات و بودجه لازم در این باره هستند.

وظیفه جمع‌آوری کودکان خیابانی بر عهده شهرداری است

وی با بیان اینکه در آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی، وظیفه جمع‌آوری کودکان بر عهده شهرداری است و بهزیستی در این باهر نقشی بر عهده ندارد گفت: در دوره مدیریت شورا و شهرداری پنجم در زمینه جمع‌آوری کودکان کار با مشکل مواجه بودیم اما در دوره فعلی حمایت‌های خوبی از طریق شهرداری تبریز انجام می‌شود.

صحاف با بیان اینکه پارک‌های سطح شهر باید متناسب با شرایط معلولان و سالمندان احداث شود گفت: جداسازی پارک‌ها برای اختصاص به این گروه از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی موضوعیت ندارد.

وی ادامه داد: سند ملی سالمندان استان، سند پیشگیری از خشونت و سند ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مشارکت اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی در حال انجام است.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان تحت پوشش سازمان بهزیستی تصویب شده اما شیوه اجرایی آن فعلاً به استان ها ابلاغ نشده است.

صحاف در پایان سخنان خود بیان کرد: جلب و جذب مشارکت‌های مردمی بهزیستی از سوی موسسات و خیریه‌های دارای مجوز انجام می شود و بهزیستی وظیفه نظارتی این موضوع را بر عهده دارد.

کد خبر: 62732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =