ارجاع بیمار از بخش دولتی به خصوصی تخلف است

وزیر بهداشت گفت: در مراکز و بیمارستان‌های دولتی، هیچ پزشکی حق ندارد بیمار را از بخش دولتی به بخش یا مطب خصوصی ارجاع دهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: این اقدام تخلف بوده و مردم می‌توانند با شماره ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و مصادیق تخلف را گزارش دهند.

وی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی، با بیان اینکه تاکنون وزارت بهداشت به تمامی تکالیف قانونی خود عمل کرده است، گفت: امسال، سال دوم افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی است و در سال گذشته نیز به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کردیم.

عین‌اللهی افزود: سال گذشته مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر بود ظرفیت رشته‌های پزشکی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند و ما حتی بیش از تکلیف یاد شده پذیرش کردیم و ظرفیت پذیرش تا ۲۷ درصد افزایش پیدا کرد.

وزیر بهداشت در خصوص تامین دارو و افزایش ذخایر راهبردی دارویی نیز بیان کرد: درحال حاضر ذخایر راهبردی دارویی ما به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

عین‌اللهی در حوزه تجهیز ناوگان اورژانس کشور، از خرید ۵۰۰ آمبولانس و در حوزه افزایش تخت‌های بیمارستانی، از اضافه شدن ۱۵ هزار تخت تاکنون و ۶ هزار و ۷۰۰ تخت دیگر تا پایان سال، خبر داد.

کد خبر: 62830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =