پیگیری وجوه حاصل از صادرات مس باهنر

امکان ایجاد تعرفه‌های ترجیحی در کشورهای منطقه و همکاری سفرا و کنسولگری‌ها برای تسهیل صادرات و خلق راهکارهای جدید در بازگشت ارز حاصل از آن؛ در دیدار مدیرعامل مس باهنر کرمان با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه مورد بررسی قرارگرفت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستا، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در سفر یک روزه به استان کرمان و در حاشیه نشست با مدیران و فعالان اقتصادی این استان، با مدیرعامل مس باهنر دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که در محل اتاق بازرگانی و در حضور استاندار کرمان برگزار شد؛ موضوع صادرات مس باهنر و همکاری سفرا در پیگیری وجوه حاصل از صادرات در بازارهای هدف خصوصا بازار ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه همچنین در نشست مدیران اقتصادی استان تاکید کرد: سیاست‌ دولت ‌توسعه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در وزارت خارجه و دیپلماسی اقتصادی، سیاست‌های دولت سیزدهم توسعه اقتصادی کشور است، گفت: تولید و خلق ارز از سیاست‌های مهم دولت در این دوره است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه تثبیت و حفظ بازارهای صادراتی و ایجاد بازارهای جدید را با جدیت پیگیری می‌کنیم، افزود: بازارهای جدیدی برای صادرات محصولات کشور پیدا شده است.

وی همچنین با بیان اینکه سفرا وظیفه هماهنگی برای توسعه صادرات محصولات را به عهده دارند، گفت: رایزنان اقتصادی در سفارتخانه‌ها باید در خدمت صادرکنندگان باشند.

صفری افزود: باید مشکلات به ما گفته و پیشنهادات ارائه شود تا از طریق سفرا برای تسهیل صادرات و خنثی کردن تحریم‌ها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بازگرداندن مطالبات کشور در شرایط تحریم، یکی از نشانه‌های موفقیت ما در این زمینه است.

کد خبر: 63035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =