اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کرمانشاه

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام پرداخت‌های لازم به مستمری‌بگیران تا پایان تیر ماه امسال انجام شده گفت: در این زمینه بدهکاری به مستمری‌بگیران نداریم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه، اسکندر کاکایی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در استان کرمانشاه مشابه سایر استان‌ها در دو مرحله طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ انجام شده است گفت: تمام پرداخت‌های لازم در این حوزه تا پایان تیر ماه امسال انجام شده و در این زمینه بدهکاری به مستمری‌بگیران نداریم.

وی بیان کرد: شرایط سختی کار در مشاغل سخت و زیان‌آور در کمیته‌های تشکیل شده در اداره کار بررسی می‌شود و در صورتی که کارشناسان مربوطه اداره کار و بهداشت اعلام کنند که شرایط محیطی، روحی و روانی بیمه شده «سخت و زیان آور» است، در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: با تشکیل جلساتی که نماینده کارگران، کارفرمایان و نماینده سازمان تامین‌اجتماعی، اداره کار و دانشگاه علوم پزشکی در آن حضور دارند نتیجه بررسی‌ها کنترل می‌شود و در صورتی که رأی صادر شود آن شغل سخت و زیان آور است.

کاکایی گفت: پس از اعمال سوابق سخت و زیان‌آور برای بیمه‌شدگان، در سازمان تامین‌اجتماعی هر سال معادل یک و نیم سال سابقه پرداخت حق بیمه محاسبه می‌شود و چهار درصد حق بیمه سخت و زیان‌آور را باید کارفرما پرداخت کند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان گفت: در سطح کشور ۵۲ درصد مستمری‌بگیران اجباری که سال گذشته از مستمری بازنشستگی استفاده کردند شامل قانون سخت و زیان‌آور بودند.

تاکنون ۷۳۵ کارگاه از طرح بخشودگی جرائم استفاده کرده‌اند

کاکایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان بیان کرد: بخشودگی جرائم از امسال در دستور کار سازمان تامین‌اجتماعی قرار گرفته و تا پایان ۳۱ مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه تاکنون ۷۳۵ کارگاه از این طرح استفاده کردند و ملاک عمل این قانون برای کارگاه‌های یک تا ۱۰۰ نفر یعنی کارگاه‌های کوچک و متوسط است گفت: هدف قانون‌گذار طرح بخشودگی جرائم این بوده که به حفظ و افزایش اشتغال توجه داشته باشد یعنی آن میزان از سطح اشتغال را حفظ کرده و یا افزایش اشتغال داشته باشد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: افرادی که کاهش اشتغال ناشی از اخراج بیمه شده و قطع رابطه مزدبگیری داشته باشند به شرطی می‌توانند تا پایان ۳۱ مرداد ماه امسال از این مزایا استفاده کنند که نسبت به ارتقا تعداد بیمه‌شدگان اقدام کنند.

کاکایی افزود: کارفرمایان می توانند با وجود جرائم پرداخت حق بیمه‌ای که تا پایان سال گذشته مرتکب شده‌اند و با دارا بودن سایر شرایط، با پرداخت نقدی یا به صورت اقساط تا ۱۲ قسط از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم بهره‌مند شوند.

کد خبر: 63124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =