صدور ۸۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه در حوزه تعاون

البرز محمدی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت :در دولت سیزدهم حدود ۸۵۰ میلیارد تومان ضمانت نامه صادر شده و این در حالی است که در ۱۰ سال پیش از آن مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت در حوزه تعاون صادر شده است. 

به گزارش آتیه آنلاین، محمدی، امروز یکشنبه ۲۹ مرداد در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون بیان کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون به عنوان یک صندوق حمایتی پوشش ریسک تسهیلات و منابع اعتباری تعاونی را دنبال می کند.
وی تاکید کرد: در سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت صادر شده است که در مجموع رشد بیش از ۵۸ درصدی در این حوزه به ثبت رسید.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون اضافه کرد : در سال قبل ۷۷ درصد ضمانت‌نامه‌ها در بخش کشاورزی صادر شد و این در حالی است که در سال‌های گذشته این سهم حدود ۳۵ درصد محقق شده است.
محمدی ادامه داد: در ۲ سال گذشته کارمزد برای شرکت های تعاونی ۶۰ درصد کاهش داشته است .
وی همچنین گفت : ۱۰۰ درصد ضمانت تسهیلات خرد برای زنان سرپرست خانوار در این مدت صورت گرفته است.
او ادامه داد: همچنین به طرح های اشتغال پایه روستایی ورود داشته ایم.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در ادامه گفت : افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون را در دستور کار داریم که در این حوزه طرحی تهیه شده است.
او همچنین تاکید کرد : تسهیلگری در حوزه دیجیتالی کردن خدمات این صندوق و ضمانت الکترونیکی در این راستا دنبال می‌شود. امید که در این حوزه درگاه مشترک معاونت تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق در این ارتباط محقق شود.
وی در ادامه بیان کرد: طرح زکات به عنوان طرح افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون ظرف امسال دنبال می‌شود که امیدواریم از این طریق رشد سرمایه قابل توجه این صندوق را داشته باشیم.
محمدی توضیح داد : طبق اساسنامه صندوق، ۱۰ برابر سرمایه امکان ایجاد تعهد وجود دارد که این مهم اکنون به ۱۲۶۰ میلیارد تومان می‌رسد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون افزود:
او تاکید کرد: تعهد ۵۰ میلیارد تومان ضمانت نامه برای زنان سرپرست خانوار در اشتغال خرد در سال گذشته ارائه شد که تا به‌حال ۷ میلیارد تومان این مبلغ محقق شده و تا پایان سال به عدد تعهد شده خواهیم رسید.

کد خبر: 63131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =