خروجی مثبت تأمین اجتماعی با اجرای طرح‌های آینده‌نگر

حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: بخش قابل توجهی از خروجی مثبت مرتبط با شاخص‌های عملکردی تأمین اجتماعی ناشی از راهبری کلان مدیریتی، خلاقیت مدیران و تدوین و اجرای طرح‌های آینده‌نگر و موفق در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه چتر بیمه‌ای، ارتقاء خدمات درمانی و رشد منابع و کاهش مصارف سازمان است.

صادقی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: با توجه به سیاست‌گذاری‌های درست این نهاد بیمه‌ای، میزان تحقق هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان سازمان تأمین اجتماعی در بخش‌های مختلف بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی، روش عملکردی تیم مدیریت تأمین اجتماعی در قالب دولت سیزدهم مجموعه‌ای موفق از نظر خروجی عملکرد محسوب می‌شود.

او ادامه داد: در ۲ سال اخیر اقدامات بسیار مهمی در بخش‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی در راستای اجرای طرح‌هایی بر هدف توسعه و ارتقاء خدمات و گسترش جامعه تحت پوشش این سازمان بزرگ بیمه‌ای انجام شد.

عملکرد مثبت تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: عملکرد مدیریتی و اجرایی کلان سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر مثبت ارزیابی می‌شود و تلاش‌ها در این بازه زمانی در راستای ارتقاء و بهبود شرایط و وضعیت تأمین اجتماعی کاملاً مشهود است.

او بیان کرد: این مجموعه اقدامات زمینه و بستر حرکت چرخ سازمان تأمین اجتماعی در راستای توسعه همه‌جانبه این نهاد بیمه‌ای را فراهم کرده و همین موضوع روند افزایش رضایتمندی را به دنبال دارد.

به گفته او، استمرار پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی در قالب بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با توجه به رقم بسیار هنگفت آن، در سال‌های اخیر بدون تأخیر از سوی تأمین اجتماعی صورت گرفته است.

صادقی افزود: در واقع تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد چندوجهی در بخش‌های مختلف بیمه‌ای، بازنشستگی و درمانی خدمات بسیار متنوعی را به اقشار تحت پوشش از جمله بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارائه می‌دهد و مسئله تکریم جامعه بازنشستگی در همه ابعاد خدمات این سازمان به‌ویژه حوزه درمان دیده می‌شود.

انجام اقدامات مناسب تأمین اجتماعی در حوزه فرهنگی

صادقی گفت: در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگی تأمین اجتماعی در ارتباط با بازنشستگان، اقدامات و فعالیت‌های مناسبی انجام شده است و این روند را باید محصول تعامل و همکاری مناسب و اثربخش مدیران حوزه فرهنگی و اجتماعی این سازمان بیمه‌گر در راستای ارائه خدمات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران محسوب کرد.

او ادامه داد: اگر به درستی توسعه سازمانی مانند تأمین اجتماعی را علاوه مدیریت و راهبری متناسب با ظرفیت‌ها، نیازمند حمایت نهاد دولت بدانیم، دولت‌ها در ادوار مختلف با توجه ظرفیت تاثیرگذاری بر روند توسعه سازمانی در تأمین اجتماعی، امکان نقش‌آفرینی بیشتر و بهتر در رشد داده‌های عملکردی و راهبری کلان این نهاد بزرگ بیمه‌ای داشته‌اند که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: همراهی نهاد دولت با سازمان تأمین اجتماعی در واقع گسترش کمی و کیفی خدمات متنوع قابل ارائه به جامعه ذینفعان در قالب بیمه‌شدگان، بازنشستگان، مستمری بگیران، از کارافتادگان و جمعیت بازماندگان افراد بیمه شده را به دنبال خواهد داشت و این روند قطعاً بر عملکرد مدیران این سازمان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

ایفای تعهدات در قبال بیش از ۴۶ میلیون افراد تحت پوشش

او بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی با تأمین بیش از ۸۶ درصد منابع خود از طریق وصول حق بیمه، ایفای تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت در قبال بیش از ۴۶ میلیون افراد تحت پوشش را هدف‌گذاری می‌کند که این مهم جز با راهبری درست و حمایت دولت‌ها محقق نمی‌شود.

صادقی ادامه داد: یکی از نقاط قوت تأمین اجتماعی در این بازه زمانی که تاثیر بسیاری بر رشد شاخص‌های این سازمان در حوزه‌های مختلف داشته را باید ثبات مدیریتی در راهبری حوزه‌های مختلف این سازمان دانست که بستر حفظ و ارتقاء ظرفیت‌ها و افزایش مزایای قابل ارائه برای جامعه ذینفعان را به همراه داشته است.

کد خبر: 63133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =