شناسایی ۹۵۰ کارگر فاقد بیمه در طرح ویژه بازرسی از کارگاه‌های گیلان

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ضمن تاکید بر مهلت دو روزه کارفرمایان برای استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای، از شناسایی ۹۵۰ کارگر فاقد بیمه در طرح ویژه بازرسی از کارگاه‌ها خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، کیوان مرتضوی با بیان اینکه ۳۱ مردادماه آخرین مهلت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای خواهد بود بر عدم تمدید این تاریخ تاکید و بیان کرد: اجرای بخشنامه مشوق‌های حمایت از تولید در قالب بخشودگی جرائم بیمه‌ای روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و از کارفرمایان مشمول دعوت می‌کنیم تا از این فرصت استثنایی برای تعیین تکلیف دیون خود در مهلت اندک باقیمانده بهره ببرند .

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار حدود ۱۵۰۰ تقاضای استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای تاکنون در استان ثبت شده و بیش از ۱۰۰۰ مورد آن تعیین تکلیف و اکثراً تقسیط شده است گفت: در جریان اجرای طرح بخشودگی جرائم، سازمان تامین‌اجتماعی با صدور دو دستور جداگانه درباره امکان تقسیط مجدد بدهی‌های تبدیل به حال شده برای سومین بار و همچنین استناد به بازرسی‌های کارگاهی بابت کنترل حفظ سطح اشتغال در مورد واحدهایی که فاقد لیست بیمه بوده‌اند تلاش کرد تا شرایط برخورداری را برای کارفرمایان متقاضی تسهیل کند.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه از تیرماه امسال طرح ویژه بازرسی کارگاهی بابت شناسایی کارگران فاقد پوشش بیمه‌ای آغاز شده است گفت: این طرح در قالب اعزام اکیپ‌هایی از کارشناسان بازرسی تاکنون در بخش‌هایی از شهرهای رشت، منطقه آزاد بندرانزلی، کوچصفهان، خمام، اسالم، لوشان، چابکسر و ... انجام شده است و در صدد هستیم تا این اقدام را در جهت نیل به ماموریت‌های سازمانی یعنی توسعه پوشش بیمه‌ای تداوم بخشیده و به تمام شهرها تسری دهیم .

مرتضوی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار حدود ۹۵۰ نفر نیروهای شاغل در سطح کارگاه‌های مشمول قوانین کار و تامین‌اجتماعی که به دلیل عدم انجام تکالیف قانونی از سوی کارفرمایان فاقد بیمه بوده‌اند در این مدت شناسایی شده‌اند .

در حال حاضر بیش از ۴۷۰ هزار بیمه شده اصلی در استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

کد خبر: 63166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =