میانگین سنی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری ۶۴ سال است

طبق داده‌های آماری جدید در فصلنامه صندوق بازنشستگی تا پایان بهار ۱۴۰۲، میانگین فعلی سن بازنشستگان تحت پوشش این صندوق با جامعه آماری یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۴ نفر، به رقم ۶۴.۵۷ سال رسیده است.

به گزارش آتیه آنلاین، البته براساس آمارهای موجود، میانگین سن بازنشستگی در تاریخ برقراری حقوق بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشور حدود ۵۱.۸۴ سال است که این رقم در شرایط کنونی با سن بیش از ۶۴ سال تا حدودی متفاوت و متغیر به شمار می‌رود.

اکنون مجموع بازنشستگان، ازکارافتادگان و وظیفه‌بگیران و حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق در پایان بهار سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۶۷ نفر افزایش یافته که از این تعداد، یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۴ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۲۵۷ نفر ازکارافتاده، ۶۱ هزار و ۹۸۵ نفر شاغل متوفی (ورثه یا وظیفه‌بگیر) و ۲۳۵ هزار و ۸۸۱ نفر نیز بازنشسته متوفی (ورثه یا همان وظیفه‌بگیر) هستند.

طبق داده‌های آماری، بیشترین افراد حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری مربوط به استان تهران با ۳۲۵ هزار و ۸۳ نفر و کمترین آن نیز ایلام با ۱۳ هزار و ۹۲۴ نفر هستند.

براساس این آمارها تعداد کل حقوق‌بگیران این صندوق در پایان بهار سال ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه سال قبل به میزان ۳.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۵۴ درصد حقوق‌بگیران صندوق دارای مدرک دانشگاهی هستند

با توجه به وجود بیش از یک میلیون و ۶۳۹ هزار افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، ‌ به تفکیک آمارهایی از مدرک دانشگاهی این افراد استخراج شده که اکنون ۵۴ درصد حقوق‌بگیران این صندوق دارای مدرک دانشگاهی در سطوح فوق‌دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا هستند.

فصلنامه آماری صندوق بازنشستگی نشان می‌دهد که حدود ۱۵ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی براساس جدیدترین آمارها تا پایان بهار ۱۴۰۲ دارای مدرک تا پنجم ابتدایی، ۶ درصد سیکل، ۲۵ درصد دیپلم، ۱۸ درصد فوق‌دیپلم، ۲۹ درصد لیسانس، پنج درصد فوق‌لیسانس و حدود ۲ درصد نیز مدرک دکترا دارند.

آمارهایی از سنوات پرداختی مشمولان صندوق بازنشستگی

همچنین سنوات حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری از صفر تا بیش از ۳۵ سال طبق آمارها موجود است که این میزان نشانگر میزان پرداختی‌های این افراد در دوران فعالیت کاری آنها است.

براساس این داده‌ها، میزان سنوات حقوق‌بگیران از صفر تا بیش از ۳۵ سال است که بیشترین آنها از ۳۰ تا ۳۴ سال با ۶۵ درصد کل حقوق‌بگیران و کمترین آنها ۰.۱۹ درصد مربوط به پرداختی از صفر تا چهار سال سنوات به شمار می‌رود.

همچنین میانگین مدت پرداخت حقوق به افراد تحت پوشش در میان حقوق‌بگیران و بازنشستگان در این صندوق در رقم ۲۹ سال به ثبت رسیده است.

حقوق‌بگیران به تفکیک حالت بهره‌مندی از خدمات

طبق این داده‌های آماری ۸۱ درصد حقوق‌بگیران جامعه بازنشستگان، یک درصد از کارافتادگان و ۱۸ درصد دیگر را متوفیان تشکیل می‌دهند که در جامعه متوفی، ‌بازنشسته متوفی ۱۴ درصد و شاغل متوفی چهار درصد آن را شامل می‌شوند.

همچنین ۲ درصد از ازکارافتادگی‌ها ناشی از کار و ۹۸ درصد نیز غیر ناشی از کار بوده است، در حالت شاغل متوفی نیز ۱۰ درصد فوت شاغلان ناشی از کار و ۹۰ درصد فوت‌ها غیر ناشی از کار است.

داده‌های آماری از وراث وظیفه‌بگیران

وراث وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان خرداد ۱۴۰۲ به تفکیک شامل همسران، فرزندان، مادر، پدر، نواده و خواهر افراد تحت پوشش می‌شود که در این زمینه نیز همسران آنان با بیش از ۵۸ درصد، فرزندان با ۴۰ درصد، مادران و پدران با حدود ۲ درصد و نواده و خواهر نیز به کمتر از یک درصد می‌رسد.

۶۶ درصد جامعه حقوق‌بگیران مرد هستند

میزان حقوق‌بگیران از نظر جنسیت نیز آمارهای متفاوتی دارد به گونه‌ای که از مجموع حقوق‌بگیران با جامعه آماری یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۶۷ نفر، حدود ‌۵۵۶ هزار و ۹۳۷ نفر را زن و یک میلیون و ۸۲ هزار و ۲۳۰ نفر را مردان تحت پوشش این صندوق تشکیل می‌دهند.

براساس این آمارها، اکنون ۶۶ درصد جامعه حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از جامعه مردان و ۳۴ درصد دیگر از میان زنان تحت پوشش هستند.

در حال حاضر با فعالیت ۱۸ صندوق و سازمان بیمه‌گر در کشور، سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر خدمات ارائه می‌دهد و پس از آن صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق به یک میلیون و ۳۲۸ بازنشسته خدمات‌رسانی می‌کند.

کد خبر: 63199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =