تسهیلگری وزارت خارجه در تبادل نیروی کار با دیگر کشورها

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: در زمینه تبادل نیروی کار در سطح بین‌المللی، وزارت خارجه به کار ویژه خود در ارتباط با تسهیل ماموریت‌های متناسب با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عمل می‌کند. 

کنعانی افزود: بخشی از مسولیت‌ها، وظایف و کارویژه‌های وزارت امور خارجه تسهیل ماموریت‌ها و هدفگذاری انجام شده در وزارتخانه‌های تخصصی دولت است.

او در ادامه تاکید کرد: با توجه به این مهم، وزارت امور خارجه در ارتباط با تحقق برخی ماموریت‌ها به عنوان تسهیلگری عمل می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد :در حوزه بین‌المللی انتظارات و توقعاتی در ارتباط با وزارتخانه‌های مختلف به عنوان نهادهای تخصصی وجود دارد که وزارت خارجه در راستای تسهیل تحقق این موارد از همه ظرفیت‌های موجود از جمله ارتباطات دیپلماتیک استفاده می‌کند.

کنعانی ادامه داد :همچنین این وزارتخانه از حسن روابط موجود با کشورهای دوست در راستای تسهیلگری انجام ماموریت‌های دیگر وزارتخانه‌ها استفاده می‌کند.


وی گفت: باید ببینیم که در حوزه تسهیلگری درخصوص تبادل نیروی کار از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه انتظاری از دستگاه دیپلماسی وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه توضیح داد: در دولت سیزدهم هم‌افزایی بین وزارت امور خارجه با دیگر وزارتخانه‌ها به صورت حداکثری وجود دارد و این هم‌افزایی است که خروجی آن را در ایجاد نشاط و پویایی در روابط خارجی شاهد هستیم.

کنعانی بیان کرد: وزارت خارجه در مجموع در حوزه تبادل نیروی کار با دیگر کشورها می‌تواند ظرفیت‌های خود را در اختیار وزارت کار قرار دهد.

کد خبر: 63323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =