جایگاه رتبه عالی درمانگاه فومن در پذیرش بیماران

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی فومن (گیلان)، میزان استقبال از خدمات این درمانگاه را بسیار چشمگیر بیان کرد؛ به نحوی که این درمانگاه در زمینه مراجعه سالانه به پزشک عمومی و ارجاع به متخصص توانسته است رتبه عالی را کسب کند و علاوه بر مردم منطقه بسیاری از ساکنان شهرستان‌های اطراف به این درمانگاه مراجعه می‌کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین دکتر مجید تاری با بیان اینکه این مرکز درمانی در دو شیفت صبح و عصر فعالیت دارد، افزود: در این مرکز خدمات ویزیت پزشکان عمومی، مامایی، تزریقات، پرستاری و داروخانه در دو شیفت ارائه می‌شود و در شیفت صبح نیز بیمه‌شدگان می‌توانند از ویزیت پزشکان متخصص، دندانپزشکی و آزمایشگاه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: درمانگاه در فضایی به وسعت حدود ۳ هزار متر و زیربنای بیش از ۱۳ هزار متر مربع در دو طبقه احداث شده است و خدمات آن از ساعات اولیه روز یعنی ۷ صبح تا ۸ شب دایر است.

سرپرست درمانگاه فومن در شرح جزئیات خدمات این درمانگاه، گفت: در این مرکز ۴ پزشک عمومی و متخصصان اطفال، جراح مغزواعصاب، زنان‌وزایمان و روانپزشک مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر آن کلینیک‌های دیابت و فشارخون دایر بوده و غربالگری سرطان سینه و دستگاه گوارش برای بیماران انجام می‌شود.

تاری با اعلام اینکه این مرکز در زمینه مراجعه سالانه به پزشک عمومی و ارجاع به متخصص توانسته است رتبه عالی را کسب کند، افزود: خدمات پزشکی تخصصی و عمومی این مرکز علاوه بر مردم منطقه با استقبال ساکنان سایر شهرستان‌ها از قبیل صومعه‌سرا، شفت، ماسال، ماسوله، قلعه‌رودخان و دیگر روستاها مواجه می‌شود.

او در شرح آمار خدمات این مرکز، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۸ هزار و ۱۵۶ مراجعه به پزشک عمومی انجام شده است. همچنین مراجعه به متخصصان نیز رقم ۱۰ هزار و ۷۵۲ مورد به ثبت رسیده است. علاوه بر آن در این بازه زمانی ۹۰۳۶ مراجعه به مامایی و ۶۸۰۶ مراجعه به دندانپزشکی رخ داده است.

سرپرست درمانگاه فومن درباره اقدامات این مرکز برای فراهم کردن داروهای مورد نیاز بیماران در شرایط کمبود دارویی، افزود: در یکی دو سال اخیر بازار دارویی کشور با کمبود برخی اقلام مواجه بود و هرچند این شرایط امسال کمی بهتر شده است، اما هنوز دسترسی به برخی داروها محدود است و در این مرکز تلاش بر این است تا با جایگزینی داروهای مشابه اقلام مورد نیاز بیماران فراهم شود و از طرفی با بهبود بودجه خرید دارو امکان شارژ انبار دارویی ایجاد شده است.

تاری تعداد نیروی انسانی فعال در این مرکز را ۳۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۱۳ نفر در کادر درمان مشغول به فعالیت هستند و نیز چهار پزشک عمومی، چهار متخصص و یک دندانپزشک ارائه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: در برخی از بخش‌ها کمبود نیروی انسانی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به نیروی پرستار، بهیار، دارویار، کارشناس مسئول داروخانه، دندانپزشک شیفت عصر، پذیرش و متصدی خدمات اداری واحد آزمایشگاه اشاره کرد. موارد این کمبود به اطلاع مدیریت درمان استان رسانده شده است و منتظریم تا از طریق برگزاری آزمون‌های پیش رو، امکان جذب نیرو میسر شود. درحال حاضر همه کارکنان با تمام توان مشغول به فعالیت هستند تا کاستی در ارائه خدمات به بیماران ایجاد نشود.

سرپرست درمانگاه فومن یکی از مهمترین برنامه‌های آینده این درمانگاه را توسعه فضای فیزیکی بیان کرد و افزود: در صورت تخصیص اعتبار و بودجه درنظر است تا فضای فیزیکی به ویژه طرح توسعه طبقه اول درمانگاه به اجرا درآید. همچنین برنامه‌ریزی در راستای بهینه‌سازی و افزایش خدمات به ویژه در واحد آزمایشگاه در دست اجرا قرار دارد که به محض تخصیص نیرو عملیاتی می‌شود.

تاری ادامه داد: جذب نیروی تخصصی پزشکی و نیز طرح افزایش شیفت کاری و شبانه روزی شدن درمانگاه از دیگر برنامه‌هایی است که پی‌گیری می‌شود. از سوی دیگر درصدد هستیم تا طرح ارائه خدمات نمونه‌گیری آزمایش را در منزل برای بیماران معلول یا صعب‌العلاج بستری به اجرا درآوریم.

او یکی دیگر از برنامه‌های آینده این مرکز را طرح ویزیت سالمندان بیان کرد و گفت: همچنین ایجاد واحد تخصصی برای بیماران سالمند نیز پی‌گیری می‌شود. از طرفی برای ارتقای کیفیت خدمات، طرح خود ارزیابی پرسنل اجرا می‌شود و با تشکیل جلسات ماهانه در مسیر رفع نواقص و ارائه پیشنهادها حرکت می‌کنیم.

کد خبر: 63344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =