ستاد نهضت ملی فرهنگ کار در وزارت کار تشکیل شده است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از نمایشگاه هفته دولت گفت: ثمره دغدغه‌مندی و پیگیری وزیر محترم کار بستر تشکیل ستاد نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار  را در وزارت کار  هموار کرد.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، محمد چکشیان در بازدید از نمایشگاه هفته دولت گفت: مخاطب وزارت کار در نهادینه‌سازی فرهنگ کار نیروی کارگران نیست و تمام جامعه ایرانی گروه هدف این مهم هستند. خوشبختانه با پیگیری های انجام شده شورای انقلاب فرهنگی میز اختصاصی فرهنگ کار شکل داده است.

چکشیان افزود: از سوی شورای فرهنگ عمومی با تدبیر وزیر ارشاد فرهنگ کار جز پنج محور اصلی اولویت دار فرهنگ کشور قرار گرفته است.

وی افزود: زمانی فرهنگ کار به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل می‌شود که متولیان اصلی اولویت‌دار بودن این موضوع را باور داشته باشند که این موضوع به مسأله مسئولان تبدیل شده و خبر خوش اینکه سند فرهنگ کار که پنج سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده بود امروز بازنویسی شده و اقدامات اساسی را به منظور تحقق منزلت کار در جامعه ایرانی و ارتقاء مولفه‌های فرهنگ کار در این سند پیش‌بینی شده است.

لزوم توجه ویژه به کارگران به عنوان ستون فقرات تولید
او تأکید کرد: زمانی رشد تولید ممکن می‌شود که به کارگران به عنوان ستون فقرات تولید توجه ویژه شود.

چکشیان در مرور اقدامات این وزارت خانه در حوزه ترویج ورزش و نشاط کارگران ادامه داد: اگر کارگران به عنوان سرمایه انسانی دیده شوند قطعا پرداختن به امور رفاهی معیشتی، مسائل اجتماعی و ابعاد فرهنگی آنها برجسته می‌شود در این صورت نیروی کار ما به سرمایه انسانی بانشاط، سالم، رشد یافته و با انگیزه تبدیل می‌شود .

وی با تأکید بر تأثیر مستقیم نشاط کارگران در ارتقاء سطح بهره‌وری کارگاه‌ها افزود: قطعا در سایه افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، رشد اقتصادی در سطح کلان نیز محقق می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما نیاز داریم در ابعاد فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نیروی انسانی مجموعه سیاستگذاران و کارفرمایان به تعریف مشترکی برسند و به این باور برسند که اگر به این ابعاد کارگران توجه افزون‌تری داشته باشند در سرمایه‌گذاری بلندمدت‌تری ورود کرده‌اند و قطعا به بار خواهد نشست و رشد اقتصادی نیز تحقق خواهد یافت.

چکشیان افزود: کارفرمایان باید علاوه بر متعهد بودن به وظایف قانونی خود در برابر کارگران به ضرورت‌های بهره‌وری و توجه به ابعاد اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران نیز توجه ویژه داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شکل گیری قرارگاه اربعین در وزارت کار با ریاست وزیر محترم کار و حضور معاونت ها و سازمان‌های زیرمجموعه افزود: این قرارگاه با محوریت قرار دادن راهبردهای مشخص تسهیل حضور و مشارکت همکاران، کارکنان و کارگران متصل وزارت کار در همایش جهانی اربعین، یکپارچه سازی منابع سازمان‌ها در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی در برگزاری باشکوه مراسم اربعین، تمرکز بر اولویت های فرهنگی کار مانند ترویج فرهنگ کار، تعاون، سیاست های جمعیتی و جهاد تبیین، این مهم را دنبال می‌کند و باید تاکید کنم نقش وزارت کار در اربعین بی‌بدیل است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های زیرمجموعه امروز (هفتم شهریور ماه ۱۴۰۲) در آخرین روز نمایشگاه هفته دولت میزبان شماری از بازدیدکنندگان بود.

کد خبر: 63446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =