هدف‌گذاری آموزش‌ فنی و حرفه‌ای برای ۴ میلیون نفر تا پایان دولت

مجتبی نوروزی، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از هدف‌گذاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تا پایان دولت‌سیزدهم برای چهار میلیون نفر خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نوروزی با اشاره به اینکه آموزش مهارت نیروی‌کار از سیاست‌های اصلی این سازمان است و در دولت کنونی نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است، گفت: هدف‌گذاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای چهار میلیون نفر تا پایان دولت سیزدهم است.

او افزود: یکی از سیاست‌های قطعی دولت سیزدهم، توسعه دانش مهارت برای کارجویان و شاغلان است تا با ارائه آموزش به شاغلان، مهارت آنها، امنیت شغلی و ثبات شغلی پیدا ‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، تعداد مهارت‌آموزان افزایش چشمگیری داشت، اعلام کرد: برنامه و هدف‌گذاری سال‌جاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ۲ میلیون نفر است که برای ۱۹ گروه هدف از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر اقشار در دست اجراست.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: امسال برای نخستین بار طرح مدرسه تابستانه مهارت برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال اجرایی شده است.

نوروزی افزود: هم‌اینک ۳۵۰ مرکز تی. ان. سی در دانشگاه‌های سراسر کشور برای آموزش دانشجویان در حوزه مهارت‌آموزی به دانشجویان فعال است.

او از اجرای طرح‌های مختلف از جمله کهاد، نخلستان، مدرسه تابستانه مهارت و سایر طرح‌ها برای گروه‌های مختلف خبر داد و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای با نیروهای مسلح در قالب قرارگاه مهارت، تفاهم‌نامه آموزشی منعقد کرده است که سربازان در معرض آموزش مهارتی قرار داده شوند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اجرای دوره‌های آموزشی برای زندانیان، اقشار خاص مانند زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و اتباع، گفت: در چند ماه گذشته، طرح‌هایی با بنیاد ملی نخبگان در قالب بورسیه صنعتی منعقد شده است که دانشجویان ورودی به دانشگاه، بورسیه صنعتی می‌شوند و زیر نظر بنیاد نخبگان و دانشگاه از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند که در سال تحصیلی جدید، یک هزار و ۲۰۰ دانشجو در کشور، بورسیه صنعتی خواهند شد.

او همچنین در آیین افتتاح مرکز جوارکارگاهی اتاق بازرگانی و امضای تفاهم‌نامه آموزش فنی و حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری و اتاق بازرگانی استان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدا افزود: در حال حاضر، کمبود نیروی ماهر و فنی، مهم‌ترین مشکل در بخش صنعت کشور است و تربیت نیروی ماهر و فنی در دستور کار این سازمان قرار دارد تا با همکاری سایر دستگاه‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه و آموزش و پرورش در این راستا گام‌های اثرگذاری برداشته شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری به جهت محرومیت در حوزه صنعت، دارای مشکل است، تاکید کرد: آموزش‌های این استان در بخش صنعت، بایستی توسعه داده شود تا نیروهای ماهر و فنی تربیت شود.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان گفت: اصلی‌ترین و مهم‌ترین راهکار برای نجات کشور در حوزه بیکاری، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف به خصوص صنعت، کشاورزی و خدمات است.

کد خبر: 63517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =